Ізмаїльський державний гуманітарний університет Новини | Ізмаїльський державний гуманітарний університет - Part 15

В ІДГУ навчали студентів фінансової грамотності
студенти педагогічного факультету слухають лекцію з фінансової грамотності

13 листопада 2017 року в конферец-залі ІДГУ була проведена інтерактивна лекція «Фінансова грамотність сім’ї» для студентів І курсу педагогічного факультету.

 

Головна мета зустрічі – навчити молодь правильно розпоряджатися власними фінансами, планувати свій бюджет, приймати виважені та вірні фінансові рішення, розширювати джерела власних доходів  тощо.

 

Гостем стала консультант Тетяна Полякова, яка зазначила, що збільшення тривалості життя людей у всьому світі потребує фінансової уваги держави. Студентам була представлена презентація  інформаційних матеріалів щодо ставлення громадян до свого фінансового майбутнього.

 

Уже зараз кожен працюючий громадянин в розвиненій державі покладається, в першу чергу, на себе, а потім на державу і роботодавця. «Основними доходами сім’ї мають стати: заробітна плата, доходи від власного бізнесу, заощадження тощо», – наголосила Тетяна Полякова.

 

Фінансова грамотність суспільства має вирішальне значення для добробуту людини та країни. Від того, яку увагу і значення буде приділено цьому важливому питанню зараз, залежатиме наше життя у майбутньому.

Світлана Кравченко,
фахівець Центру громадянської освіти ІДГУ

На педагогічному факультеті розпочався тиждень, присвячений Міжнародному дню студента
Розповідь студентів про історію виникнення свята

Листопад багатий на різні визначні дати та святкові події, зокрема: День української писемності та мови, Всеукраїнський день студентського самоврядування, Міжнародний день студента та ін.

Студентські роки – найщасливіші, найвеселіші, найемоційніші!

Студенти… Вони скрізь: у всіх країнах, на всіх континентах. Подивіться навколо: дехто із нас студент колишній, теперішній, а дехто – майбутній.

Студент – це не знання чи професія, це стан душі людини і, напевно, один з найчудовіших!

Тож, 13 листопада зі святом студентів тепло привітали декан педагогічного факультету професор Надія Василівна Кічук, та заступник декана доцент Лариса Дмитрівна Банкул.

 

Святковий захід підготували студенти спеціальностей «Початкова освіта» та «Дошкільна освіта» під керівництвом кураторів доцента Звєкової В.К. та кандидата педгогічних наук Лунгу Л. В.

 

Студенти з натхненням розповіли про історію виникнення Міжнародного дня студента, провели конкурси та створили веселий настрій. Наразі в ІДГУ святкові заходи, присвячені Міжнародному дню студента, тривають.

 

кафедра загальної педагогіки,
дошкільної, початкової та спеціальної освіти

Адаптаційний тренінг як засіб ціннісної підтримки першокурсників
Марафон адаптаційних тренінгів в ІДГУ

З 23 жовтня по 9 листопада кафедрою загальної та практичної психології для студентів першого курсу всіх спеціальностей Ізмаїльського державного гуманітарного університету був проведений Марафон адаптаційних тренінгів. Діяльність професорсько-викладацького складу кафедри спрямована  на формування у студентів університету перш за все професійних компетенцій. Організатором адаптаційних тренінгів виступила викладач кафедри загальної та практичної психології Л.О. Прокофʼєва.

 

23 жовтня тренінг на адаптацію до навчання був проведений для студентів І курсу факультету управління, адміністрування та інформаційної діяльності. 26 жовтня учасниками тренінгу стали першокурсники педагогічного факультету. 27 жовтня  тренінг для студентів  І курсу був проведений на факультеті української філології та соціальних наук. На факультеті іноземних мов  на початку листопада був проведений дводенний адаптаційний тренінг.

 

Головними завданнями адаптаційного тренінгу є адаптація першокурсників до умов навчання в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті, згуртування студентських груп, підвищення внутрішньої мотивації до навчання та рівня професійного самовизначення в цілому.

 

Сучасна вища освіта ставить нові задачі перед сучасним студентом. Нові стандарти, нові дисципліни, нові форми роботи, великий об’єм інформації, інтенсифікація навчання призводять як до позитивного, так і до негативного впливу на студента. Колишній школяр, вступивши до ВНЗ, одразу попадає в новий соціальний простір, стикається з різними труднощами, успішне вирішення яких залежить як від внутрішніх якостей студента, так і від організації соціального середовища навчального закладу.  Саме тому важливо з перших днів починати процес адаптації, успішне проходження якого гарантує подальші успіхи в навчанні сучасного студента і в становленні його професіоналізму.

 

Тренінгова робота є однією з найбільш ефективних форм роботи зі студентами. Групова форма тренінгу дозволяє достатньо легко моделювати процес міжособистісної взаємодії, відпрацьовувати різні ситуації.

В процесі тренінгової роботи студенти перших курсів знайомились, вивчали один одного краще, вчились розуміти своїх одногрупників без слів. Окрім вправ на знайомство та взаємодію були реалізовані Teambuilding-завдання, тобто завдання спрямовані на побудову команди, на роботу в групі.

 

В цілому тренінги проходили жваво, студенти приймали активну участь в роботі. Проведені  тренінги допомогли першокурсникам найбільш комфортно увійти до нового  соціального середовища, познайомитись та знайти своє місце в групі.

 

Прокоф`єва Л.О., викладач кафедри загальної та практичної психології
Фото: Проданова О.М.

І етап Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика в ІДГУ
min ukr

На виконання Указу Президента України від 09 листопада 2007 року №1078 «Про Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика», листа Міністерства освіти і науки України від 24.10.2017 року 9 листопада, у День української писемності та мови, колектив кафедри української мови і літератури традиційно організував і провів І етап XVIII Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика. Цей конкурс має на меті утвердження державного статусу української мови, піднесення її престижу серед молоді, виховання поваги до культури і традицій українського народу.

Примітно, що головою авторитетного журі конкурсу є почесний професор ІДГУ, доктор філологічних наук, професор, директор Інституту української мови НАН України Павло Юхимович Гриценко, який наприкінці жовтня відвідав університет в межах спільної Всеукраїнської науково-практичної конференції, яка також була приурочена до свята української писемності та мови, «Збереження і розвиток української мови в лінгвально неоднорідних регіонах України».

 

Вже другий рік поспіль активну участь у конкурсі беруть не лише студенти факультету української філології та соціальних наук, а й факультету іноземних мов та педагогічного факультету.

 

Цьогоріч найкращим студентам І-IV курсів був запропонований диктант за твором В. Шевчука, завдання з різних розділів сучасної української літературної мови, зокрема, транскрибувати слова і визначити типи звукових змін у них, перекласти українською мовою фразеологізми та прийменникові конструкції, а також вправи творчого характеру.

 

Сподіваємося, що визначені переможці гідно покажуть себе на ІІ етапі, який відбудеться у грудні в Одесі, адже студенти-філологи ІДГУ неодноразово посідали призові місця у таких змаганнях (Світлана Гиржоба, Анастасія Грекова, Інна Дерменжі, Діана Кіосєва та інші).

Викладання французької мови крізь призму Закону України «Про освіту»
Кафедра романо-германської філології ІДГУ

31 жовтня 2017 року викладачі кафедри романо-германської філології проводили регіональний методичний семінар на тему «Викладання французької мови крізь призму Закону України «Про освіту»» для вчителів французької мови загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів.

 

Метою методичного семінару було сприяння підвищенню статусу французької мови в регіоні, введення французької мови як другої іноземної в загальноосвітніх школах.

 

Проблематика семінару викликала неабияке зацікавлення вчителів  міста Ізмаїл та Ізмаїльського району, міста Болград та Болградського району, міста Рені та Ренійського району.

 

Кожен з 22 вчителів, що взяли участь у роботі означеного заходу, висловив стурбованість тенденцією до занепаду французької мови у регіоні, на відміну від, наприклад, ситуації з викладанням даної мови у  м. Одеса, де успішно функціонують три спеціалізовані середні навчальні заклади з навчанням французькій мові як основній та багато шкіл, де вона викладається як друга іноземна.

 

Завідуюча навчально-методичним центром післядипломної освіти вчителів Одеського обласного інституту вдосконалення вчителів Юрченко Т.В., яка виступила на означеному семінарі, відмітила особливе місце французької мови як другої іноземної у викладанні іноземних мов у загальноосвітніх школах згідно новому Закону України «Про освіту».

 

Одним з плідних шляхів поліпшення позиції французької мови, на думку Юрченко Т.В., є введення білінгвального навчання в загальноосвітніх школах, яке має не тільки закріпити положення французької мови в регіоні, але й розширити можливості випускників шкіл в отриманні якісної освіти у вищих навчальних закладах України та Європи.

 

За пропозицією вчителів-учасників методсемінару, було вирішено проводити його щорічно у жовтні місяці. Варто відзначити, що оргкомітет кафедри романо-германської філології вже працює над підготовкою до наступного семінару, у зв’язку з чим звертається до всіх учителів французької мови в регіоні з проханням подавати свої пропозиції щодо проблематики заходу.

 

Контактна інформація:

Тел.   +380663589827,   +380501359849,  +380674890701,    +380964555463

Email:kafedra.rom.mov@gmail.com

9 листопада відзначається День української писемності та мови
9 листопада - День української писемності та мови

9 листопада відзначається День української писемності та мови. Започатковане це свято 1997 року (Указ Президента України №1241/97 «Про День української писемності та мови» ). За традицією цього дня покладають квіти до пам’ятника Несторові-літописцю, відзначають найкращих популяризаторів українського слова, заохочують видавництва, які друкують літературу українською мовою, проводять Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика (щорічна кількість учасників – понад 5 млн. із 20 країн світу). Охочі продемонструвати єдність з усіма, хто любить і шанує українське слово, пишуть 9 листопада радіодиктант національної єдності, організований Українським радіо.

 

З нагоди цього свята пропонуємо дізнатися або пригадати цікаві факти про нашу мову.

  • Українська мова – єдина державна мова в Україні. Статус офіційної або близької до офіційної вона має в багатьох державах світу: Молдові, Сербії, Румунії, Словаччині, Польщі та ін. Історична довідка: державною українська мова була у Великому князівстві Литовському (XIV-XVI ст.).
  • Українська мова – одна з наймилозвучніших мов світу. 1934 року в Парижі на лінгвістичному конгресі провідні фахівці визнали українську мову третьою з-поміж усіх мов (після французької та фарсі) за мелодійністю, лексичним і фразеологічним багатством, величезними словотвірними можливостями, синтаксичною гнучкістю. На аналогічному форумі мовознавців у Швейцарії, де головними критеріями оцінки були евфонічна система мови, її мелодійність і милозвучність, українську мову було названо другою після італійської.
  • Українська мова є однією з найпоширеніших мов у світі, за кількістю носіїв вона посідає, за різними даними, 26 або 32 місце у світі.
  • Найближчими до української мови за лексичними ознаками є білоруська (84%), польська (70%) та сербська (68%) мови. Російська мова на четвертому місці (62%). У фонетиці  і граматиці найбільше спільних рис – від 22 до 29 – українська мова має з білоруською, чеською, словацькою й польською мовами, з російською – 11.
  • Сучасна українська мова нараховує близько 256 тисяч слів.
  • На відміну від інших східнослов’янських мов, в українській мові є кличний відмінок.
  • Найбільш уживаною літерою в українській мові є літера п; на цю букву також починається найбільша кількість слів. Найменше слів з літерою ф.
  • Найбільше синонімів має слово «бити» – 45.
  • Українська мова багата на зменшувальні форми. Зменшувальну форму має навіть слово «вороги» – «вороженьки».
  • Найдовшим словом в українській мові є слово «дихлордифенілтрихлорметилметан» (назва хімікату, що використовується для боротьби зі шкідниками). У цьому слові є 30 літер.

 

Любімо і шануймо українську мову – одну із наймилозвучніших, найбагатших, найпоширеніших і найкращих мов у світі!

Оголошення! Телефони Національної “гарячої” лінії з попередження домашнього насильства
ogoloshennya

В Україні функціонує Національна “гаряча”  лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації, яка працює за безкоштовними номерами:

0-800-500-335 (для стаціонарного телефону)

386 (для мобільного телефону – діє по 24.11.2017 р.)

116-123 (для мобліьного телефону – діє з 25.11.2017 р.),

а також Національна дитяча “гаряча” лінія, яка працює за безкоштовними номерами:

0-800-500-225 (для стаціонарного телефону)

116-111 (для мобільного телефону)

 

Якщо ви чи ваші знайомі опинились в  складній ситуації, звертайтесь за допомогою на “гарячу” лінію за вказаними номерами телефонів.

Сторінка міжнародної правозахисної громадської організації “Ла-страда – Україна”.

Розширення міжнародних наукових контактів
Конференція, присвячена питанням етнічної та конфесійної ідентичності у східноєвропейському просторі

З 2 по 5 листопада 2017 р. на історичному факультеті Яського університету імені Олександра Кузи (Румунія), в партнерстві з факультетом історії, філософії та теології Галацького університету «Нижній Дунай» (Румунія), за фінансової підтримки Міністерства в справах румун, що мешкають за кордонами держави відбулася міжнародна наукова конференція, присвячена питанням етнічної та конфесійної ідентичності у східноєвропейському просторі («Identități etno-confesionale și reprezentări ale celuilalt în spațiul est-european: între stereotip și voința de a cunoaște»).

 

У конференції взяли участь понад 50 учених – істориків, філологів, соціологів, теологів, етнологів з України, Румунії, Молдови, Туреччини, Швейцарії.

 

Учасники конференції виступали з доповідями та брали участь у  жвавих дискусіях з питань етнокультурної політики; місцевої та національної ідентичності; дослідження історії національних меншин; встановлення «функціонального» мультикультуралізму в поліетнічних регіонах; ідентичних стереотипів у розумінні мешканців Румунії, Молдови, України; аналізу причин, що призводять до можливої міжетнічної напруженості тощо.

 

Офіційне відкриття наукового форуму відбулося в залі «Фердинанд Хол»  Яського університету імені О. Кузи. Серед доповідачів були науковці з Яського, Сучавського, Констанцького, Галацького, Пітештського університетів (Румунія), а також представники Румунської академії філологічних та історичних наук, архіву румунського патріархату. Молдавські вчені репрезентували університети Кишинева, Кагула, Бельц та Інституту історії НАН Молдови.

 

До складу української делегації увійшли О. Лисенко (Інститут історії НАН України, м. Київ), В. Кушнір, Н. Петрова, Т. Вінцковський (ОНУ ім. І.І. Мечнікова, м. Одеса), М. Михайлуця (Морський університет, м. Одеса),  В. Тригуб (Чорноморський національний університет, м. Миколаїв), Л. Циганенко (Ізмаїльський державний гуманітарний університет) та інші.

 

Особливо хотілось би подякувати модераторам заходу Д. Єнакі (Universitatea «Dunărea de Jos» din Galaţi) та Х. Преуту (Universitățea «Al.I. Cuza» din Iași) за відмінну організацію наукового форуму.

 

Телерепортаж з конференції можна переглянути за посиланням

 

Л. Циганенко,
проректор з науково-педагогічної роботи ІДГУ

Форум-театр в ІДГУ
Марія Литвинова приймає участь у сценічній виставі

07 листопада 2017 року Центр громадянської освіти ІДГУ і СОУП Ізмаїл/CaritasOdessaUGCC організували зустріч «Форум-театр». Учасниками стали студентські ради  ІДГУ, Ізмаїльського медичного училища, Ізмаїльського вищого професійного училища та Ізмаїльського технікуму  механізації та електрифікації сільського господарства.

Захід проводиться в рамках реалізації проекту сприяння демократії посольства США в Україні «Створення центру підтримки сім’ї, як моделі інтеграції переселенців і місцевого населення в Україні».

Форум-театр – це методика інтерактивної роботи, яка спрямована на вирішення соціальних проблем. Сутність методики форум-театру полягає у  пошуку, в рамках запропонованої вистави, шляхів виходу зі складної життєвої ситуації.

 

Унікальність та привабливість форум-театру полягає в тому, що у  ньому беруть участь не професійні актори, а звичайні люди, а також розглядаються ситуації з реального життя.

 

Театр пригноблених (ТП)— це театральна методика, яка була створена бразильським режисером та політиком Аугусто Боалем у 1960-х роках минулого століття під час диктатури у Бразилії. За допомогою ТП Боаль прагнув створити безпечний простір для участі кожного у творчому процесі, в обговоренні й вирішенні соціально-економічних проблем людей, які страждають від несправедливості.

 

Інтерактивна форма театру, заснована на співучасті, допомагає людям провести репетицію дій та знайти шляхи виходу з важких життєвих ситуацій.

 

У цьому театрі можна було спробувати будь-яку стратегію, тактику аби отримати досвід, проаналізувати власні спроби змінити ситуацію та спільно вирішити, яка поведінка може бути ефективною в реальному житті, а яка – ні. Так у форматі діалогу акторів та глядачів народжується істина.

Учасники отримали надзвичайні емоції, безліч нових ідей, планів на майбутнє.

Світлана Кравченко,
фахівець Центру громадянської освіти

Права людини понад усе
Анастасія Грекова розповідає про Українську Гельсінську спілку

07 листопада 2017 року в ІДГУ була проведена інтерактивна лекція «Права людини понад усе». Організаторами зустрічі стали співробітники  центру громадянської освіти Валерій Пейков та Світлана Кравченко, а також головний спеціаліст відділу правопросвітництва та взаємодії з суб’єктами надання безоплатної первинної правової допомоги Анастасія Грекова.

Метою заходу стало поширення ідей прав людини та формування цілісного уявлення щодо діяльності для молоді України.
На початку зустрічі відбулася презентація фільму про діяльність Української Гельсінської спілки та її членів. На перегляд були запрошені студенти педагогічного факультету.

 

Анастасія Грекова зазначила, що основною проблемою на сьогодні є те, що через певні причини люди не мають змоги отримати правову допомогу і відповідно захистити свої права.  Ізмаїльський центр з надання безоплатної первинної правової допомоги надає такі можливості.

 

Студенти змогли розширити свої знання щодо прав людини, механізмів їх захисту та впровадження змін в студентському  середовищі на принципах поваги до прав людини. Учасники зустрічі мали змогу не тільки отримати нові знання, а й поділитися власним досвідом  щодо порушення своїх прав.

 

«Важко сприймався фільм, після якого змінилося моє ставлення до сьогодення. Завдяки лекції дізналася багато нової і корисної інформації», – висловила думку Смокова Марія (студентка педагогічного факультету).

 

«Потрібно брати краще з європейського права, при цьому не цуратися позитивних здобутків українських правників та напрацювань правової системи минулого. Нам є чому вчитися, але й нам є чому повчити.
При цьому саме права людини мають стати міцним фундаментом новітньої України, її справжньою, не видуманою національною ідеєю,  що об’єднає усіх громадян в український народ і соціум, в якому комфортно жити кожній людині, а громадяни пишатимуться своєю державою», – цими словами завершила зустріч Світлана Кравченко.

 

Такі лекції підвищують правову культуру молоді та змушують  серйозно замислитись над багатьма життєвими ситуаціями.

 

Світлана Кравченко,
фахівець Центру громадянської освіти