Нормативне регулювання академічної доброчесності:
Стаття 42. Академічна доброчесність
1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
2. Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
3. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
4. Порушенням академічної доброчесності вважається:
5. За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
6. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
7. Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.
8. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.
Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
9. Форми та види академічної відповідальності закладів освіти визначаються спеціальними законами.
10. За дії (бездіяльність), що цим Законом визнані порушенням академічної доброчесності, особа може бути притягнута до інших видів відповідальності з підстав та в порядку, визначених законом.
Нормативне забезпечення академічної доброчесності в ІДГУ:
− Випуск №27 “Як допомогти студентам й аспірантам досліджувати доброчесно” (листопад 2022 року)
− Випуск № 11 (липень 2020 року)
− Випуск № 10 (липень 2020 року)
− Випуск 01 (листопад 2019 року)
− Випуск 02 (листопад 2019 року)
− Випуск 03 (грудень 2019 року)
− Випуск 04 (грудень 2019 року)
− Випуск 07 (квітень 2020 року)
Вебінари “Академічна доброчесність”
Вебінар “Механізми забезпечення академічної доброчесності на факультетах і кафедрах”
Інформаційні матеріали ІДГУ:
Американські Ради з міжнародної освіти в Україні
Задля покращення ситуації в Україні з академічною доброчесністю, Американськими Радами з міжнародної освіти у 2016 році був започаткований 4-річний Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP). У проєкті брали участь десять ЗВО України. Ініціатива була спрямована на інтеграцію принципів академічної доброчесності у системи вищих навчальних закладів України, поширення кращих практик щодо академічної доброчесності на українські реалії, започаткування курсу «Основи академічного письма» та інше.
Покращення обізнаності студентів, викладачів та адміністрації щодо головних принципів академічної доброчесності є важливим кроком у покращенні якості освіти ЗВО та освітньої сфери в Україні. Проте, у питаннях забезпечення академічної доброчесності важливим є інформування вчителів й учнів середніх шкіл. Так з`явився «Проект формування академічної доброчесності у школі» (SAISS).
Американські Ради з міжнародної освіти продовжують працювати над інтеграцією принципів академічної доброчесності в освітню сферу України. Тому, 1 вересня 2020 за сприяння Посольства США в Україні, Міністерства освіти та науки України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) розпочали впровадження нового проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ).
Подолання радянської спадщини, інтеграція академічної доброчесності в систему освіти є запорукою покращення якості освіти в Україні. Принципи академдоброчесності в освітньому процесі, в свою чергу, формують відповідальний та самостійний підхід до навчання, критичне мислення та вміння аналізувати. Ми живемо у глобалізованому світі, світі fake news та пост-правди, – вміння критично мислити є життєвою необхідністю в сьогоденні. Якісна освіта формує цінності та інтелектуальний потенціал людини. Інституційно закріпивши принципи академічної доброчесності в систему середньої та вищої освіти, ми створимо якіснішу та ефективнішу освітню сферу в Україні, яка виховуватиме професіоналів із цінностями та проактивною та свідомою громадянською позицією.
Покращуючи якість освіти – ми розвиваємо наше громадянське суспільство.
Детальна інформація: https://americancouncils.org.ua
Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ)
Проєкт має на меті інституалізацію принципів академічної доброчесності в освітньому процесі ЗВО та закладів середньої освіти. У проєкті братимуть участь 60 ЗВО України. Американські Ради співпрацюватимуть із їхніми центрами внутрішнього забезпечення якості освіти через надання інструментарію для опитування студентів та викладачів, методологічних порад щодо правильного опитування студентів, надання консультацій щодо покращення ситуації з академічною доброчесністю в їхніх ЗВО.
Проєкт Academic IQ включатиме 5 основних етапів в роботі з університетами/їх академічним структурним підрозділам:
Етап І. Навчання персоналу центрів забезпечення якості освіти (їх структурних відповідників) з проведення опитувань студентів та викладачів, самоаналізу ЗВО, та, в подальшому, аналізування зібраних даних; проведення ефективного внутрішнього моніторингу ситуації з академічної доброчесності та якості освіти; експертна фасилітація у проведенні внутрішнього моніторингу обізнаності учасників та учасниць освітнього процесу щодо принципів академічної доброчесності, політик та практик у запобіганні та протидії порушенням академічної доброчесності; внутрішній аналіз університетської інфраструктури, завданням якої є сприяння академічній доброчесності.
Етап ІІ. Навчання персоналу центрів забезпечення якості освіти (їх структурних відповідників) та делегованих представників і представниць ЗВО аналізу отриманих даних, виявлення ключових причин порушень академічної доброчесності учасниками та учасницями освітнього процесу та консультування у створенні стратегії підтримки академічної доброчесності, – прийнятті управлінських рішень на основі зібраних даних.
Етап ІІІ. Навчання персоналу центрів забезпечення якості освіти (їх структурних відповідників) з ключових тематик, суміжних з академічною доброчесністю, зокрема:
Етап ІV. Навчання тренерів та тренерок (представників та представниць університетів-учасників) з тематик, суміжних із академічною доброчесністю та якістю освіти, зокрема:
Етап V. Обговорення, корегування та впровадження університетських стратегій з підтримки академічної доброчесності. Проведення повторних моніторингів (збирання даних) для відстеження змін щодо забезпечення академічної доброчесності та якості освіти, визначення прогалин у прийнятих управлінських рішеннях, їх корегування.
Детальна інформація: http://www.saiup.org.ua
Американські Ради з міжнародної освіти в Україні
Задля покращення ситуації в Україні з академічною доброчесністю, Американськими Радами з міжнародної освіти у 2016 році був започаткований 4-річний Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP). У проєкті брали участь десять ЗВО України. Ініціатива була спрямована на інтеграцію принципів академічної доброчесності у системи вищих навчальних закладів України, поширення кращих практик щодо академічної доброчесності на українські реалії, започаткування курсу «Основи академічного письма» та інше.
Покращення обізнаності студентів, викладачів та адміністрації щодо головних принципів академічної доброчесності є важливим кроком у покращенні якості освіти ЗВО та освітньої сфери в Україні. Проте, у питаннях забезпечення академічної доброчесності важливим є інформування вчителів й учнів середніх шкіл. Так з`явився «Проект формування академічної доброчесності у школі» (SAISS).
Американські Ради з міжнародної освіти продовжують працювати над інтеграцією принципів академічної доброчесності в освітню сферу України. Тому, 1 вересня 2020 за сприяння Посольства США в Україні, Міністерства освіти та науки України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО) розпочали впровадження нового проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ).
Подолання радянської спадщини, інтеграція академічної доброчесності в систему освіти є запорукою покращення якості освіти в Україні. Принципи академдоброчесності в освітньому процесі, в свою чергу, формують відповідальний та самостійний підхід до навчання, критичне мислення та вміння аналізувати. Ми живемо у глобалізованому світі, світі fake news та пост-правди, – вміння критично мислити є життєвою необхідністю в сьогоденні. Якісна освіта формує цінності та інтелектуальний потенціал людини. Інституційно закріпивши принципи академічної доброчесності в систему середньої та вищої освіти, ми створимо якіснішу та ефективнішу освітню сферу в Україні, яка виховуватиме професіоналів із цінностями та проактивною та свідомою громадянською позицією.
Покращуючи якість освіти – ми розвиваємо наше громадянське суспільство.
Детальна інформація:
https://americancouncils.org.ua
Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ)
Проєкт має на меті інституалізацію принципів академічної доброчесності в освітньому процесі ЗВО та закладів середньої освіти. У проєкті братимуть участь 60 ЗВО України. Американські Ради співпрацюватимуть із їхніми центрами внутрішнього забезпечення якості освіти через надання інструментарію для опитування студентів та викладачів, методологічних порад щодо правильного опитування студентів, надання консультацій щодо покращення ситуації з академічною доброчесністю в їхніх ЗВО.
Проєкт Academic IQ включатиме 5 основних етапів в роботі з університетами/їх академічним структурним підрозділам:
Етап І. Навчання персоналу центрів забезпечення якості освіти (їх структурних відповідників) з проведення опитувань студентів та викладачів, самоаналізу ЗВО, та, в подальшому, аналізування зібраних даних; проведення ефективного внутрішнього моніторингу ситуації з академічної доброчесності та якості освіти; експертна фасилітація у проведенні внутрішнього моніторингу обізнаності учасників та учасниць освітнього процесу щодо принципів академічної доброчесності, політик та практик у запобіганні та протидії порушенням академічної доброчесності; внутрішній аналіз університетської інфраструктури, завданням якої є сприяння академічній доброчесності.
Етап ІІ. Навчання персоналу центрів забезпечення якості освіти (їх структурних відповідників) та делегованих представників і представниць ЗВО аналізу отриманих даних, виявлення ключових причин порушень академічної доброчесності учасниками та учасницями освітнього процесу та консультування у створенні стратегії підтримки академічної доброчесності, – прийнятті управлінських рішень на основі зібраних даних.
Етап ІІІ. Навчання персоналу центрів забезпечення якості освіти (їх структурних відповідників) з ключових тематик, суміжних з академічною доброчесністю, зокрема:
Етап ІV. Навчання тренерів та тренерок (представників та представниць університетів-учасників) з тематик, суміжних із академічною доброчесністю та якістю освіти, зокрема:
Етап V. Обговорення, корегування та впровадження університетських стратегій з підтримки академічної доброчесності. Проведення повторних моніторингів (збирання даних) для відстеження змін щодо забезпечення академічної доброчесності та якості освіти, визначення прогалин у прийнятих управлінських рішеннях, їх корегування.
Детальна інформація:
https://www.facebook.com/AcademIQinitiative
Проект сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP)
Про проект
Хто ми і що ми робимо?
Проект сприяння академічній доброчесності в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project – SAIUP) – ініціатива, спрямована на системні зміни в українській вищій освіті: підвищення якості, створення умов для реалізації найбільш обдарованих студентів, покращення іміджу українських університетів.
Проект розрахований на 4 роки – це дозволить охопити ціле покоління студентів-бакалаврів, починаючи з їх першого року навчання в університеті і закінчуючи отриманням дипломів бакалавра. Саме це покоління випускників повинно стати носієм нових цінностей у вищій освіті, в науці та в суспільстві загалом.
Проект має чотири основні напрямки діяльності: просвітницька кампанія, практичний навчальний курс в університетах, поширення міжнародних практик в українських університетах, робота над нормативною базою і регулятивними механізмами.
Чому це важливо?
Академічна доброчесність дозволяє системі освіти залишатися дієвою, такою що справді дає знання та навички, а не лише документи про здобуття освіти. Країни з високим рівень академічної доброчесності не мають такої проблеми як «визнання дипломів» – як правило, це успішні, економічно розвинені країни з високим рівнем освіти та науки.
Прояви академічної НЕдоброчесності – такі як списування, плагіат, корупція – не можуть бути визначальними для всієї системи освіти, зокрема вищої, оскільки вони руйнують її, перетворюючі навчальний процес на імітацію. Нечесність в освіті негативно впливає і на все суспільство, і на кожного окремого індивіда, адже створює систему в якій неможливо досягнути успіху чесним шляхом, а таке суспільство/країна не можуть бути успішними в довготривалій перспективі.
Для того, щоб переломити ситуацію, потрібна тривала і системна робота, в першу чергу – на рівні вищих навчальних закладів. Саме тому учасниками Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні стануть 10 українських ВНЗ, які мають різну географію, різняться за кількістю студентів чи спеціалізацією (олітехніка, медичний, економічний).
Проект реалізується Американськими Радами з міжнародної освіти в Україні за підтримки Посольства США та у партнерстві з Міністерством освіти і науки України.
Місія Проекту
Системні зміни у вищій освіті України, від яких виграють всі учасники академічного процесу – студенти, викладачі, університети.
Формування нової академічної культури, яка базуватиметься на довірі, чесності, прозорості, реальному навчанні, справжній науковій роботі.
Детальна інформація:
http://www.saiup.org.ua
https://www.facebook.com/saiuproject
Проект SAIUP (youtube-канал)
Ресурси
Центр академічного письма було утворено в 2016 р. в рамках реалізації проекту «Центр академічного письма як засіб протидії академічному плагіату». На сьогодні він є підрозділом Навчально-методичного відділу ІДГУ, до завдань якого входить:
Презентація виступу Дроздова В.В. «Організація та функціонування Центру академічного письма в університеті: приклад ІДГУ» на конференції «Академічна доброчесність: практики українських ВНЗ» (КПІ імені Ігоря Сікорського, 20 квітня 2017 р.)
Звертайтеся до Центру академічного письма по консультацію:
Навчальний корпус №1, каб. 205,
e-mail: caw.idgu@gmail.com
Перевіряємо роботи на плагіат за допомогою Unicheck
Наш навчальний заклад “ЗА” дотримання принципів академічної доброчесності і підвищення якості освіти. Саме тому ми прийняли рішення про обов’язкове використання сервісу з перевірки робіт здобувачів вищої освіти на плагіат – Unicheck.
Що таке Unicheck?
Unicheck – це сервіс з перевірки робіт на плагіат, створений українськими розробниками у 2014. Він може використовуватись як окрема програма онлайн, а також інтегруватись з навчальними системами (LMS-Learning Management Systems, як Moodle, Canvas, Sakai, Blackboard…, що використовуються університетами, академіями, тощо.
Перевіряємо роботи на плагіат за допомогою Unicheck
Наш навчальний заклад “ЗА” дотримання принципів академічної доброчесності і підвищення якості освіти. Саме тому ми прийняли рішення про обов’язкове використання сервісу з перевірки робіт здобувачів вищої освіти на плагіат – Unicheck.
Що таке Unicheck?
Unicheck – це сервіс з перевірки робіт на плагіат, створений українськими розробниками у 2014. Він може використовуватись як окрема програма онлайн, а також інтегруватись з навчальними системами (LMS-Learning Management Systems, як Moodle, Canvas, Sakai, Blackboard…, що використовуються університетами, академіями, тощо. Більше 45 українських університетів уже використовує даний сервіс. Також сервіс активно використовується закордоном (США, Іспанія, Бельгія…)
Що вміє Unicheck?
Які переваги надає сервіс?
Завдяки детальним звітам, що генерує Unicheck, процес оцінювання кожної роботи викладачем стає значно простішим та швидшим. Викладачі мають можливість дистанційно давати завдання студентам та коментувати їх роботи, надаючи індивідуальні рекомендації або зауваження.
Студенти ж поступово вдосконалюватимуть свої навички академічного письма, отримуючи звіти з виділеним плагіатом та посиланнями на джерела, які потребують цитування.
Корисні посилання:
Інструкція користувача корпоративного університетського акаунту тут
Інтеграції з LMS Moodle
Інструкція адміністратора: встановлення та робота з модулем Unicheck (Moodle LMS) тут
Інструкція викладача: Unicheck модуль (Moodle LMS) тут
Скористайтеся посиланнями нижче, щоб дізнатися, як працювати з Unicheck:
https://www.youtube.com/watch?v=sOzAEq9ie74&t=485s
та
https://www.youtube.com/watch?v=RpCoS4Papw0&t=281s
Сторінка з детальним описом можливостей Unicheck:
https://ua.unicheck.com/for-education/
Контакти:
Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook:
https://www.facebook.com/UnicheckUa/