Ізмаїльський державний гуманітарний університет Новини | Ізмаїльський державний гуманітарний університет - Part 6

Прогресивні апшифтери та апшифтерки від «Лабораторії наук»
Команда ІДГУ долучилася до навчальних тренінгів для молоді від програми UPSHIFT

2024 рік став успішним стартовим роком для нашої студентської команди Ізмаїльського державного гуманітарного університету в інноваційній програмі UPSHIFT для молоді, що допомагає перетворити креативні ідеї на суспільно важливі проєкти. Національна хвиля програми UPSHIFT реалізується Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) разом із ГО «Слов’янський культурний центр “Задзеркалля”» та Малою академією наук України за підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини через Німецький державний банк розвитку KfW.

 

З 21 по 24 березня 10 конкурсних переможців, молодіжних команд з усієї України, у тому числі й команда «Лабораторії наук» (ФУАІД, ІДГУ), долучилися до навчальних тренінгів для молоді від програми UPSHIFT та Малої академії наук України. Молоді учасники та учасниці працювали над розв’язанням актуальних проблем, які на цей раз були присвячені підтримці науки, технологій та популяризації STEM-предметів. Серед них відсутність STEM-освітніх послуг для дошкільнят, низький рівень сформованості математичної компетентності серед однолітків, брак можливостей для проведення наукових експериментів серед школярів у малих містах і селах, недостатня освіта у сфері кібербезпеки та необхідність інноваційного простору для розвитку у STEM. Саме на цій хвилі студентська молодь нашої Ізмаїльської університетської громади взяла на себе відповідальність за інноваційне майбутнє, спрямовуючи свої зусилля на створення прогресивних рішень, розвиток сучасних технологій та залучення нових поколінь до вивчення наукових дисциплін на півдні Одещини.

Практична підготовка студентів-логопедів у студії логопедичної та психологічної підтримки «Розмовляйко» прошла успішно
Практична підготовка студентів-логопедів

Проходження навчальної (корекційно-діагностичної) практики студентами 23П групи та виробничої (логопедичної) практики студентами 33П групи є важливим етапом у підготовці майбутніх фахівців, що дозволяє їм отримати необхідний досвід та відчути власну професійну компетентність.

 

Так, студенти ІІ, III курсів мали можливість проходити практику в студії логопедичної та психологічної підтримки «Розмовляйко» ІДГУ під керівництвом викладачів кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти Холостенко Ю.В., Талмач Ю.Б. з  26.02.24 р. по 24.03 24 р.

 

Практиканти разом з наставниками розробили план дій на весь період практики, визначаючи очікувані результати, далі ознайомилися з документацією, особливостями її ведення, методичними матеріалами й оснащенням студії. Відвідали КЗ «Ізмаїльський навчально-реабілітаційний центр Одеської обласної ради», де мали змогу ознайомитися з метою, засобами та принципами організації спільної роботи з вчителями, психологами та іншими фахівцями НРЦ, а також батьками дітей; сформували комунікативні навички в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами; ознайомилися з оснащенням столярного та швейного цеху.

І знову перемога
І знову перемога

Розвиток талантів у музичній сфері — це завдання, яке потребує від людини не лише обов’язковості, але й глибокого розуміння процесу гравіювання творчих здібностей особистості, її задатків. Для досягнення високих результатів у вокальному мистецтві необхідно поєднати талант, працю і правильний методичний підхід до розвитку вокальних даних співака. Велика роль належить саморозвитку та самовдосконаленню, наполегливій щоденній праці у досягненні вокальної майстерності. Виступи на різноманітних концертах, конкурсах, фестивалях різного рівня є також засобом професійного зростання артиста-вокаліста.

 

Зокрема, участь у конкурсах дозволяє молодим виконавцям отримати цінний досвід виступів перед глядачами та журі та підвищити свою впевненість на сцені. Також це є чудовою можливістю для вокалістів показати свої таланти та отримати визнання від професіоналів галузі.

 

Нещодавно Зразковий вокальний ансамбль «Соловейко», що складається з молодих і талановитих здобувачів освіти творчої лабораторії кафедри музичного та образотворчого мистецтв, продемонстрував свою винятковість і здобув перше місце у престижному Всеукраїнському двотуровому фестивалі-конкурсі мистецтв ім. Миколи Лисенка. Цей успіх є результатом багаторічної наполегливої праці керівника Л.І. Чеботар і талантів кожного учасника колективу. Вони пройшли перший тур, відпрацювали кожну деталь програми та вже в другому турі, в м. Києві, змогли вразити журі своїм виступом.

Запрошуємо взяти участь у написанні колективної монографії ЕКОНОМІЧНА СКЛАДНІСТЬ ПРИКОРДОННОГО РЕГІОНУ
Кафедра УПДТ запрошуємо прийняти участь у написанні колективної монографії

Передбачається формування розділів монографії  з наступних напрямів наукових досліджень:

  1. Макроекономічна складова стійкого розвитку регіону.
  2. Економічна безпека регіону та її складові.
  3. Стійкість розвитку суб’єктів господарювання прикордонного регіону.
  4. Стратегічне планування і управління в інноваційному розвитку регіону.

 

Технічні вимоги:

Обсяг матеріалів – не менш 15-20 сторінок, набраних в текстовому редакторі Microsoft World (2003-2015) з розширенням *.doc, формат сторінки А4, береги: 2 см з усіх боків.

У всіх структурних елементах (тест, список джерел) застосовується шрифт Times New Roman Cyr, розмір (кегль) – 14; інтервал – 1,5, абзацний відступ − 1 см.
Таблиці, формули (набрані за допомогою внутрішнього редактора форму: Microsoft World for Windows) та ілюстрації повинні бути пронумерованими, компактними, виконаними у доступних для подальшого редагування програмах у чорно-білій гаммі, мати назву, шрифт тексту − Times New Roman, кегль – 12 пт, не повинні бути більше ширини сторінки.

Підвищуємо педагогічну майстерність майбутніх тренерів
Виховна компетентність та педагогічна майстерність тренера

Сьогодні 27.04.2024 р. спільнота  кафедри фізичного виховання, спорту та здоров’я людини долучилась до гостьової лекції провідного фахівця  Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

 

Доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, професіональної освіти та управління освітніми закладами Василь Васильович Каплінський підвищував рівень педагогічної майстерності майбутніх тренерів на лекції «Виховна компетентність та педагогічна майстерність тренера».

 

До участі у гостьовій лекції доєднались університети – партнери ІДГУ.

Завідувачка кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури ПНПУ ім. В.Г. Короленка д.пед.н. Корносенко О.К. разом з викладачами та студентами знайомились з досвідом нашого колеги.

Національна гвардія України – гордість нашої країни
Національна гвардія України – гордість нашої країни

«Честь, мужність, закон» – саме ці слова є гаслом Національної гвардії України, день якої відзначаємо сьогодні, 26 березня. Це свято було створено згідно з Указом Президента №148/2015 від 18 березня 2015 року.

 

Національна гвардія України як самостійна силова структура існувала з 1991 по 2000 рік, як військове формування з правоохоронними функціями на базі Внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України та залученням нових військових кадрів на добровольчій основі з 13 березня 2014 року.

 

Професія нацгвардійців складна та надзвичайно відповідальна, адже вони захищають важливі державні та військові об’єкти, забезпечують правопорядок, запобігають терористичним атакам та злочинним діям.

 

Гостьова лекція з проблем естетичного виховання дітей дошкільного віку – сучасний формат співпраці університетів
Гостьова лекція з проблем естетичного виховання дітей дошкільного віку

21 березня 2024 року відбулася гостьова лекція кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної та початкової освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету, автора Парціальної програми «Дитяча хореографія» Антоніни Семенівни Шевчук на тему «Організація естетичного виховання в сучасних закладах дошкільної освіти у руслі БКДО (Державного стандарту дошкільної освіти)» для здобувачів спеціальності 012 Дошкільна освіта Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника м. Івано-Франківська. Зустріч була організована на платформі ZOOM на запрошення доктора педагогічних наук, професора Неллі Василівни Лисенко і кандидата педагогічних наук, професора, завідувача кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Людмили Олександрівни Мацук.

 

Приєдналися до зустрічі близько 70 осіб: майбутні фахівці дошкільної освіти з усіх курсів денної та заочної форм навчання спеціальності «Дошкільна освіта», викладачі університету. Фокус уваги спікерки було зосереджено на мистецько-творчому векторі естетичного виховання дітей дошкільного віку.

Секрети методичного супроводу професійного зростання педагогів
Секрети методичного супроводу професійного зростання педагогів

21 березня на базі педагогічного факультету Ізмаїльського державного гуманітарного університету відбувся методичний семінар «Атестація педагогічних працівників: дотримання прав освітян» для здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта та вчителів початкової школи закладів середньої освіти. Зустріч, присвячена атестації педагогічних працівників, проходила у змішаному форматі. Спікеркою заходу виступила консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» м. Ізмаїл, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти ІДГУ Світлана Дмитрівна Пенькова. Модераторкою зустрічі була кандидатка педагогічних наук, в.о. доцента кафедри дошкільної та початкової освіти Юлія Іванівна Сич.

 

У рамках методичного семінару було обговорено широкий спектр питань, пов’язаних з атестацією, зокрема, щодо підготовки, процедури проведення, критеріїв атестації та проаналізовано очікування педагогів. Важливим аспектом обговорення було питання збереження прав та інтересів педагогічних працівників. Увагу присутніх було акцентовано на тому, що принциповим моментом атестації є вивчення ефективності професійної діяльності вчителя та прийняття рішення про підвищення його кваліфікації. Система атестації педагогічних працівників орієнтується на зростання професійної майстерності педагогів та розвиток освіти в цілому, отже, чітко організований процес атестації дозволить вчителям пройти цей шлях безболісно і з великою користю для себе.

В’ячеслав Чорновіл – Людина, яка наблизила Незалежність
В’ячеслав Чорновіл - Людина, яка наблизила Незалежність

Дай, Боже, нам любити Україну понад усе сьогодні – маючи,

щоб не довелося гірко любити її, втративши.

Настав час великого вибору: або єдність і перемога та шлях до світла, або поразка, ганьба і знову довга дорога до волі.

В’ячеслав Чорновіл

25 березня 2024 року виповнюється 25 років з Дня смерті українського дисидента, публіциста, політика, політичного в’язня комуністичного режиму та депутата Верховної Ради України перших трьох скликань – В’ячеслава Чорновола.

 

В’ячеслав Чорновіл – це символ незламності та боротьби за незалежність Української держави.

Початком протистояння тоталітарному режиму вважають легендарний протест проти арештів української інтелігенції, який В’ячеслав Чорновіл разом зі своїми друзями-однодумцями Іваном Дзюбою та Василем Стусом висловив на прем’єрі фільму Параджанова «Тіні забутих предків».

Плідна співпраця зі стейкхолдерами – запорука успішної професійної підготовки майбутніх логопедів
Плідна співпраця зі стейкхолдерами

20 березня 2024 року в Ізмаїльському  міському  інклюзивно-ресурсному  центрі відбулася зустріч викладачів та студентів кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти ІДГУ з представниками ІРЦ.

 

Омелянець Олімпіада Володимирівна, директор комунальної установи Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області «Ізмаїльського міського інклюзивно-ресурсного центру» зустрілася із завідувачкою та науково-педагогічним складом кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти, та здобувачами, що навчаються за освітньою програмою «Спеціальна освіта (Логопедія). Інклюзивна освіта».

 

Під час зустрічі студенти та викладачі ІДГУ поспілкувалися з педагогічним колективом Інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), ознайомилися з робочими місцями логопеда,  реабілітолога та обговорили питання щодо удосконалення освітніх програм зі спеціальності 016 Спеціальна освіта. (Логопедія).