Ізмаїльський державний гуманітарний університет Новини | Ізмаїльський державний гуманітарний університет - Part 249

Навчальні і творчі успіхи студентів спеціальностей “Початкова освіта” та “Дошкільна освіта”
Навчальні і творчі успіхи студентів

15 листопада в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті в конференц-залі відбувся семінар-практикум для студентів різних курсів педагогічного факультету «Застосування диференційованого підходу в педагогічній співпраці соціономістів із батьками в умовах вітчизняних і зарубіжних закладів дошкільної освіти». Цей захід пройшов під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Олени Олександрівни Білої та студентки-магістрантки Ірини Латаковської. На семінарі-практикумі студенти, поділені на групи, підготували виступи за темами: «Інноваційний досвід педагогічної співпраці соціономістів із батьками дітей раннього дошкільного віку», «Педагогічний екскурс інноваційної практики творчої взаємодії персоналу ДНЗ із батьками дітей середнього дошкільного віку»,  «Калейдоскоп педагогічних інновацій у ракурсі співпраці фахівців-соціономістів із батьками дітей старшого дошкільного віку», «Впровадження в ДНЗ освітньо-просвітницьких програм для батьків дітей із особливостями в розвитку»,  «Творчий внесок вітчизняних і зарубіжних педагогів щодо організації активного дозвілля батьків і дітей у масових заходах в ДНЗ».

 

Всі виступи команд проводилися з демонстрацією групових тематичних портфоліо (роздруковані інформаційні, методичні та наочні відеоматеріали). В роботі семінару взяли участь декан педагогічного факультету, професор  Надія Василівна Кічук, завідуюча кафедри загальної педагогіки, дошкільної та спеціальної освіти доцент Дарина Георгіївна Іванова.

 

В той же день в ІДГУ відбулася творча зустріч студентів у форматі відкритий мікрофон: «Залишайся студентом назавжди». На зустрічі були присутні  представники 14, 24, 44 академічних груп (спеціальність «початкова освіта») та 36 групи («дошкільна освіта»). Організували захід кандидат педагогічних наук  Надія Василівна Граматик та кандидат педагогічних наук Юлія Володимирівна Холостенко. Також були запрошені заступник декана педагогічного факультету доцент Лариса Дмитрівна Банкул, кандидат педагогічних наук та доцент Світлана Дмитрівна Пенькова.

 

Під час заходу студенти ділилися досвідом навчання, розповідали про цікаві моменти свого життя. У ролі ведучих виступили студентки 36 групи Ірина Чумаченко та Вікторія Слободниченко. Творчу частину зустрічі прикрасили студентки третього і другого курсів музичного відділення Евгенія Драхня з іспанською піснею, Вікторія Катриченко з віршем «Я помню время» та Вікторія Руденко з піснею про університет.

 

Волчанова Ганна,
студентка 36 групи педагогічного факультету

День студента – свято молодості й безтурботності!
День студента в ІДГУ

17 листопада – свято всіх студентів, яке відзначають у більшості країн світу, в тому числі й в Україні. Цей день асоціюється з молодістю, романтикою та веселощами. Саме тому напередодні цього свята, 16 листопада, працівники Ізмаїльської юнацької бібліотеки вирішили подарувати студентам гарний настрій та позитивні емоції, влаштувавши студентську вечірку. Гостями цього заходу стали студенти-філологи Ізмаїльського державного гуманітарного університету ІІІ курсу факультету української філології та соціальних наук та ІV курсу факультету іноземних мов разом з доцентом кафедр української мови і літератури Фоміною Лілією Георгіївною. Бібліотекарі організували насичену розважальну програму, яка містила захопливі конкурси та яскраві музичні інсценування.

 

Перший конкурс мав назву «Збери літери», під час якого за одну хвилину студенти мали зібрати найбільше слів, відповідаючи на запитання та використовуючи певні літери. Всі учасники продемонстрували блискучу ерудицію та неймовірну швидкість. Під час наступного завдання студенти отримали можливість показати свої акторські здібності, взявши участь в музичній постановці про життя звичайного студента. Актори-початківці підкорили без винятку всіх присутніх своїми акторськими здібностями та подарували, в тому числі й собі, усмішку та радість. Після цього бібліотекарі спробували прочитати думки студентів на парах за допомогою «чарівної» шляпи та сучасних вітчизняних пісень. У цей момент у залі панував невгамовний сміх, студенти із задоволенням і зацікавленням слухали так звані думки один одного. Наступним був конкурс «Хто я?», під час якого студент отримував малюнок, який він не міг бачити, а мав вгадати, що там зображено. Гравці показали свою кмітливість, почуття гумору та вміння швидко вирішувати непрості завдання.

 

Наприкінці вечірки працівники бібліотеки ще раз привітали всіх присутніх зі святом, побажали всього найкращого та яскравих студентських днів, а також зазначили, що будуть раді й надалі бачити студентів у бібліотеці.

 

Усі присутні отримали неабияке натхнення, задоволення та гарний настрій, з теплотою обмінювалися своїми враженнями від вечірки та вже чекають наступного запрошення до бібліотеки. Спогади про цей захід ще надовго залишаться в серцях і пам’яті студентів.

 

Генова Олена,
cтудентка ІІІ курсу, 341 групи

факультету української філології та соціальних наук

Фото: Дакі Катерина та Кравченко Надія,
студентки ІІІ курсу, 341 групи
факультету української філології та соціальних наук

Пошанування корифеїв української літератури та науки
Рушник пов’язують завідувач кафедри української літератури Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова професор Погребенник В. Ф. та Райбедюк Г.Б.

В історії  культури кожного народу є ті знакові творчі постаті, мова про яких  зазвичай виходить далеко поза межі літератури. Саме до таких велетів національного красного письменства належать київські неокласики: Микола Зеров, Максим Рильський, Павло Филипович, Михайло Драй-Хмара, Освальд Бургардт (Юрій Клен). Це мистецьке «гроно п’ятірне» безапеляційно можна вважати символом своєї епохи,  а усіх його  представників  – творцями української рафінованої літератури й академічної науки, «архітекторами» на будові духовного храму нації. Їх пошанування – то святий обов’язок не тільки філологічної спільноти, але й  пересічних сучасників.  До таких висновків дійшов кожен із учасників проведеної кафедрою української літератури Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова  Міжнародної науково-практичної конференції «Корифеї української літератури і науки: фундаментальний внесок неокласиків», присвяченої 95-річчю кафедри української літератури  та 80-річчю від дня трагічної загибелі її професорів М. Зерова та П. Филиповича.

 

Тож закономірною стала участь у роботі конференції викладачів кафедри української літератури ІДГУ проф. Райбедюк Г. Б. та доц. Томчука О. Ф. (заочна), у науковому доробку яких – навчальні посібники (Гриф МОН України): «Неокласики: естетична система та персоналії», «Вивчення творчості київських неокласиків». Проф. Райбедюк Г. Б. у вітальному слові на пленарному засіданні подарувала бібліотеці гостинного столичного вишу ці посібники, а також примірники «Наукового вісника Ізмаїльського державного гуманітарного університету» і «Філологічних діалогів», запросивши присутніх до наукової співпраці.

 

Програма конференції була надзвичайно насиченою та цікавою. Великий інтерес викликали ґрунтовні доповіді відомих в Україні та поза її межами учених, авторитетних професорів і провідних науковців: Погребенника В. Ф. (завідувач кафедри), Гальченка С. А., Коваліва Ю. І., Панченка В. Є., Сулими М. М., Шептицької Т. Зворушливо прозвучали спогади-одкровення онука М. Рильського – Максима Григоровича.  Пленарне засідання проводилось у книгозбірні університету. Це створило особливу високодуховну атмосферу, що відповідало настановам неокласиків – «тугих бібліофагів» (М. Зеров).

 

Незабутнє драматичне враження залишили в душі відвідини   Биківнянського меморіального комплексу жертвам комуністичного режиму, який тепер є національним історико-меморіальним заповідником. У Биківнянському лісі знаходиться найбільше в Україні місце поховання жертв масових політичних репресій. Тут був об’єкт спеціального призначення НКВС, де у 1930–1940-х рр. відбувалися масові захоронення розстріляних та закатованих. Трагедія Биківні стоїть в одному ряду з такими злочинами, як Аушвіц, БухенвальдДахауБабин ЯрКатинський розстріл, Сандармох (Соловки). Учасники конференції пов’язали на дереві (як символі трагедії) з портретом розстріляного поета-футуриста Михайля Семенка вишитий рушник як знак пам’яті про невинно убієнних українців.

 

Другий день роботи конференції був не менш зворушливим і незвичайним. Секційні засідання відбувались у музеї-садибі Максима Рильського (Голосіївський ліс). Студенти драматичного театру «Вавилон» представили цікаву композицію за віршами поета, що вже само по собі налаштовувало на високі партитури. На тональності наукових дискусій щодо внеску київських неокласиків у національну та світову скарбницю вплинула духовна аура, невловима присутність метра української літератури, мистецтва й науки, господаря садиби, в якій він останніми роками свого життя тут працював, мріяв про майбутнє України, її мови, культури.

 

Завершальним етапом конференції, свого роду заповітом-імперативом стала її відозва, що завершується таким оптимістичним, обнадійливим акордом: «…Маємо надію, що під час конференції виникне нове стоваришення шанувальників і дослідників многоцінного набутку плеяди неокласиків, що дасть імпульс студіюванню і популяризації їх творчості. Прагнемо конкретною працею у цій царині спричинитися до продовження й у ХХІ віці об’єктивної рецепції цього високовартісного надбання культури, щоби воно продовжувало знаходити численних шанувальників і послідовників від студентів до професорів, оновлювало давніші та продовжувало нові контакти і плідні ідеї» (Від кафедри української літератури і оргкомітету конференції  – її завідувач професор Володимир Погребенник).

 

Кафедра української мови та літератури нашого вишу в цьому плані вже зробила й, сподіваємось, зробить ще чимало. Крім написання наукових розвідок, маємо змогу практичної популяризації доробку неокласиків. Студенти факультету української філології та соціальних наук (4 курс, 6 курс) слухають спеціальні курси з цієї проблематики, готують кваліфікаційні роботи, проводять різного роду культурно-мистецькі та наукові заходи. Однак важливо, щоби «присутність» неокласиків, їх високого інтелекту  була постійною. Адже міра їх «присутності»  в сьогоденні  – це міра нашого національного самоусвідомлення, розуміння й відчуття свого місця у світовому культурному просторі.

 

Насамкінець хочеться сердечно подякувати колегам-драгоманівцям, особисто завідувачеві кафедри української літератури професорові Погребеннику В. Ф., секретареві  оргкомітету конференції – невтомній  панні Інні Галак, гостинним господарям садиби М. Рильського за інтелектуальне свято, незабутні враження, теплу атмосферу, емоційне «іntermezzo», побажати вершинних успіхів у праці, щедрих наукових ужинків, родинного щастя, МИРУ! Щиро сподіваємось на плідний науково-творчий діалог протяжністю від Істра-Дунаю до Дніпра-Славути.

 

Галина Райбедюк, професор

Україна – Молдова: нові наукові контакти
Україна – Молдова нові наукові контакти

З 13 по 18 листопада 2017 року науковці ІДГУ – проректор з наукової роботи, професор Циганенко Л. Ф. та завідувач кафедри загального мовознавства, слов’янських мов та світової літератури, професор Шевчук Т. С. працювали в Кишинівському державному педагогічному університеті імені Іона Крянге. Вчені прочитали спецкурси «Історичні зв’язки українського і молдавського народів» та «Культурна спадщина Буджака» для студентів ІІІ та IV курсів факультету історії та географії в рамках реалізації наукового проекту «Україна – Молдова: спільна історична пам’ять, уроки та перспективи».

 

Лекційну діяльність проф. Циганенко Л. Ф. та Шевчук Т. С. поєднали з пошуковою роботою в Національному архіві Республіки Молдова та Центральній науковій бібліотеці імені Андреа Лупана. Знайдені документи суттєво доповнять доказову базу дослідницьких матеріалів, що увійдуть до найближчого випуску «Наукового вісника Ізмаїльського державного гуманітарного університету» (серія «Історичні науки»), підготовленого за підсумками міждержавного проекту «Україна – Молдова».

 

Для гостей з України були організовані цікаві екскурсії по Кишиневу, до міст Старий Орхей та Сороки (з відвідуванням печерного монастиря біля села Бутучени на річці Реут).

 

Запрошені професори висловлюють щиру подяку професору Ніколі Кікушу (ректорові університету імені Іона Крянге), професору Аурелу Твердохлібу (деканові факультету історії та географії університету), професору Серджіу Мустяце (керівнику проекту «Україна – Молдова: спільна історична пам’ять, уроки та перспективи» від молдавської сторони), Ніколі Булату (директорові фортеці-музею в м. Сороки) за теплий прийом та організацію продуктивної і творчої співпраці між університетами сусідніх держав.

 

Циганенко Л. Ф., проректор з наукової роботи ІДГУ
Шевчук Т. С., завідувач кафедри загального мовознавства,
слов’янських мов та світової літературиІДГУ

«СЛОВО на сторожі нації»
Презентація літературних видань

«Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову»
(Л. Костенко)

 

«СЛОВО на сторожі нації». Саме під такою назвою на факультеті  української філології та соціальних наук відбувся 17 листопада історико-літературний полілог – круглий стіл. Він проводився у межах організованої кафедрою української мови та літератури низки  заходів, присвячених Дню української писемності та мови й пошанування пам’яті Преподобного Нестора Літописця. Це дійство на факультеті уже стає традиційним.

 

Модераторами дійства стали студенти 4 курсу та магістранти кафедри за ініціативи проф. Райбедюк Г. Б. Розділити радість від духовного спілкування з українським словом прийшли поетеса Кибкало Т. О, викладачі кафедри, студенти факультету, а також учні ЗОШ №4 (директор – Голубкова Н. В.), з якою кафедра тривалий час підтримує міцні освітньо-наукові й творчі взаємини.

 

Ідейною віссю круглого столу стали відомі рядки Т. Шевченка із його «Подражанія 11 Псалму»:

 

«…Возвеличу

Малих отих рабів німих!

Я на сторожі коло їх поставлю слово!…»

 

З вітальним словом до аудиторії звернулася перший проректор ІДГУ доц. Кольцун Н. М., яка привітала присутніх із національним святом пошанування рідного слова, висловила впевненість у процвітанні українського слова й сподівання на те, що україністи університету й надалі будуть його гідними та послідовними речниками. Декан  факультету доц. Чорна Л. В. відзначила, що у світовій історії жодна мова не зазнала такого страшного нищення, як українська, навела низку документів, які у хронологічній послідовності засвідчують її руйнування ворогами різних мастей і підсумувала, що доля української мови є водночас і долею української держави та нації.

 

Завідувач кафедри, доктор філологічних наук, проф. Колесников А. О. наголосив, що українська мова є не лише визначальним чинником формування особистості, а й важливим і дієвим фактором консолідації етносу, державотворення в цілому. Впродовж драматичної історії українська мова зазнала чимало спроб нищення; вона й сьогодні потребує захисту. Кафедра української мови і літератури ІДГУ – один із осередків вивчення, розвитку, розповсюдження, популяризації української мови в Південній Бессарабії, тому подібні заходи сприяють цій високій місії.

 

Сакральності дійству надало зачитування студентами 4 курсу «Молитви до мови» Катерини Мотрич, яка розпочинається такими щемними, проникливими словами:

«Мова українська! Свята праматінка мого народу! Від Слова Божого, славних пращурів, неба і землі, вогню і води, спеки і дощу, грому і блискавки, сонця і місяця, хмар і зорi, хлібних ланів, квітучих садів, співу пташок, тиші і вітру народжена.

Мова рідна! Мудра Берегиня, що не даєш згаснути земнiй славi народу нашого, дбаєш про нього, згуртовуєш його, тримаєш на неосяжній висоті небесного олiмпу волелюбностi i гордостi духу…».

 

Високий пафос молитовності продовжив поетичний калейдоскоп  у презентації студентів 4 курсу (вірші І. Багряного,  О. Олеся, Д. Павличка, Г. Смотрицького, В. Сосюри, В. Стуса, І. Франка, та ін.). Надзвичайно зворушливо й емоційно піднесено прозвучали ліричні перлини в артистичному декламуванні школярів: Вікторія Тудоран, Анна Іванькова, Микита Єпетровп, Павло Гавлицький

 

Студентка 4 курсу Інна Усатенко представила аудиторії фактологічне джерело – хронологію подій про багатовікову боротьбу тоталітарних імперій із українською мовою за монографією Півторака Г. П. «Походження українців, росіян, білорусів та їхніх мов: Міфи і правда про трьох братів слов’янських зі «спільної колиски». Ці моторошні історичні факти не залишили нікого байдужим.

 

Окремим  цікавим і пізнавальним мікросюжетом круглого столу стали наукові повідомлення магістрантів кафедри Галини Петрової та Анастасії Каплієнко, які запропонували увазі слухачів фрагменти власних спостережень і роздумів щодо проблем християнсько-гуманістичного сенсу слова та національної пам’яті народу як джерела збереження його ідентичності – історії, культури, мови.

 

Особливою блискіткою свята став діалог поетеси  Кибкало Т. О. з аудиторією. Читання її віршів, щирі й довірливі міркування про слово в житті людини й народу загалом, власні поетичні спроби студентів (Титаренко Л.), музичний супровід, презентації нової літератури – усі ці складові проведеного заходу ще раз переконали присутніх в тому, що УКРАЇНСЬКЕ СЛОВО, наснажене естетичною красою, філософською глибиною, заряджене енергією високого духу, катарсисної сили, моральних чеснот і вартощів, має усі підстави й могуття стояти віддано й твердо «на сторожі нації». І наш святий обов’язок – берегти рідне СЛОВО, плекати та возвеличувати його «нині і прісно і во віки віків».

Любов Титаренко, студентка 4 курсу

Медіаграмотність як звичка сучасної людини
Студентам цікаво дізнатись про формування медіаосвіти

20 листопада  2017 року в рамках заходів з громадянської освіти, представники Центру ГО ІДГУ організували  для студентів різних факультетів і спеціальностей цикл лекцій-тренінгів «Медіаграмотність». Проводив лекцію  член  ВМГО «Студенського братства»  Віталій Іванов.

 

На зустрічі йшлося про важливість медіаграмотності сучасної людини.

Під час  лекції учасники обговорювали такі питання, як: формування медіаосвіти, медійне поле молоді, інструменти протидії маніпуляціям і фейкам, аналіз інформації та джерел інформації.  Також обговорювали теми: «Пруфи або пошук першоджерел», «Заголовок як найпоширеніший об’єкт маніпуляцій», «Замовні матеріали і як їх виявляти» та інші.

 

Головною помилкою та проявом «медіабезграмотності» серед  молоді  є поширення неперевіреної та фейкової інформації. Молоді громадяни усвідомлюють, що сьогодні вони не лише споживачі, але й творці медіаповідомлень. Адже до медіа (ЗМІ) належать не лише преса, радіо чи телебачення, але й усе, що ми протягом 24 годин на добу можемо бачити/поширювати в Інтернеті, зокрема, через мобільний телефон.

 

Під час лекції  Віталій Іванов наголошував на тому, що важливо свідомо ставитися до оцінки та верифікації будь-якої отримуваної з медіа інформації, особливо перед її подальшим розповсюдженням.

Завдяки таким знанням споживання інформації на інтернет-ресурсах стане для  студентів більш плідним і корисним. Для прикладів фейків було обрано найвідоміші матеріали російських ЗМІ про українсько-російські відносини, ставлення до Майдану, які за допомогою спеціальних технологій змінюють реальність та звертаються більше до емоцій споживачів.

 

За допомогою практичних завдань посіяно зерно критичного мислення. На практичному досвіді показано інструменти і технології, за допомогою яких можна перевіряти будь-яку інформацію та виявляти фейки.

Світлана Кравченко, фахівець Центру громадянської освіти

Тематична виставка «Події, що змінили долю України»
тематична виставка «Події, що змінили долю України»

21 листопада 2017 року в ІДГУ з  нагоди Дня Гідності та Свободи з метою формування національно-патріотичного виховання студентської молоді відкрилась тематична виставка «Події, що змінили долю України».

 

Підготували виставку бібліотекар ІДГУ Колесникова О. Г.та представники Центру громадянської освіти.
На виставці представлені видання, які розповідають про патріотизм та мужність громадян, які постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини, національних інтересів нашої держави. Гідність, відданість та патріотизм сьогодні засяяли новими гранями, стали своєрідним поштовхом для переосмислення глибокої суті людського буття.

 

Також дуже важливо було донести молоді про  героїв і перебіг Революції Гідності, що пробудила у душі кожного українця нестримний потяг до свободи та волі –це справжній виклик байдужості та заклик бути гідними громадянами своєї країни.

 

Чотири роки тому українці на весь світ надпотужно проявили себе як нація, як свідоме суспільство. Найкращі сини і дочки України стали на захист своєї Гідності.

У такі трагічні періоди завжди на захист своєї землі, своєї держави ставали кращі представники українського народу. Борців Майдану об’єднало бажання жити у вільній країні, зі справедливим та світлим майбутнім. За ці ідеали на Майдані пролилася кров. Так з’явилася Небесна сотня – це патріоти, які віддали життя за свої переконання. І тепер для народу України є святим обов’язком гідно вшановувати Героїв. У ці дні вся Україна вшановує Героїв Небесної сотні.

У мить тяжку в нестерпній тій образі,
На барикадах зібраних зі снігу.
Стояла гідність у ясній звитязі,
Поклавши хіт історії у книгу

Ознайомитися з виставкою можна у виставковому холі ІДГУ .

Світлана Кравченко, фахівець Центру громадянської освіти

Взаємодія поліції і громади
Злата Швец

21 листопада 2017 року в конференц-залі ІДГУ  було проведено лекцію-тренінг «Взаємодія поліції і громади». Організували зустріч представники Центру громадянської освіти ІДГУ Валерій Пейков і Світлана Кравченко.

Лекція була проведена за співпрацею з Kyiv Dialogue / Kiewer Gespräche / (Київський Діалог) та Південноукраїнським  представництвом  міжнародного фонду “Відродження” в особі Євгена Попова і Мері Нацваладзе.

 

Київський Діалог – це унікальна німецько-українська платформа для діалогу та обміну досвідом, яка об’єднує мультиплікаторів зі сфери політики, бізнесу, медіа та громадянського суспільства Німеччини та України,  тим самим сприяє демократичному розвитку України. Київський діалог реалізується німецькою ГО «Європейський Обмін»  Europäischer Austausch European Exchange – та Міжнародний фонд “Відродження” за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ ФРН.

 

На заході були присутні представники ЗМІ міста, студенти ІДГУ, представники  громадських організацій, активні громадяни, волонтери.

 

Спікерами були:
Іван Олександрович Рожкован – старший інспектор з особливих доручень відділу уповноважених Голови з питань контролю за дотриманням прав людини в поліцейській діяльності Управління забезпечення прав людини, капітан поліції.
Злата Швец – проектний менеджер, соціолог Експертного центру з прав людини.
у рамках заходу  учасники дізналися: як громада може брати участь в роботі поліції, що змінилося після реформи про  досвід проектів спільної взаємодії громади і поліції в інших містах України.

 

Члени Студентської Ради ІДГУ запитували  про реформи поліції, роботу поліції інших  держав, як ми співпрацюємо, дотримання прав людини  та ін. Завдяки  таким зустрічам змінюється  суспільний настрій. На зміну стереотипам та роз’єднаності приходять співпраця та порозуміння.

 

Правова обізнаність населення, молоді  є передумовою для інструментацізації права, формування правоспроможних громад та суспільства в цілому.

 

Світлана Кравченко, фахівець Центру громадянської освіти

Інтелектуальний марафон Малої Академії Наук в ІДГУ
Відділення Російська мова

Традиційним для нашого університету стало проведення І відбіркового туру Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої Академії Наук України. 16 листопада 2017 р. ІДГУ  гостинно приймав юних дослідників загальноосвітніх шкіл Ізмаїла (ЗОШ №3, ЗОШ №7, ЗОШ №8, ЗОШ №10, СЗОШ №16), які захищали свої наукові роботи.

 

У роботі міського туру взяли участь 11 учнів за секціями: «Літературознавство, фольклор та мовознавство», «Хімія і біологія». Усі роботи, надані для участі пройшли обов’язкову перевірку на плагіат та засвідчили високий рівень оригінальності учнівських наукових проектів. Рецензентами виступили викладачі нашого університету – доц. Топчій Л.М. («Російська мова»), доц. Кискін О.М. («Світова література»), Шавловська Т.С. («Німецька мова), доц. Четверікова О.Р. («Англійська мова»), Шикиринська О.Б. («Англійська мова»), доц. Мазоха І.С. («Психологія»), доц. Соколова А.В. («Фольклористика», «Українська література»), доц. Погорєлова А.Д. («Фольклористика»).

 

Висококваліфіковане журі визначило переможців за відділеннями наступним чином:

 

«Світова література»: І місце – Мерниченко Юлія (учениця 9-А кл., ЗОШ №8, науковий керівник – Велева Н.І.).

«Російська мова»: І місце –  Колесников Олександр (учень 8-В кл., ЗОШ №10, науковий керівник – Васюк А.П.).

«Німецька мова»: І місце – Мороз Єгор (учень 10-А кл., СЗОШ №16, науковий керівник – Янкова Т.І.);

ІІ місце – Гончаренко Ксенія (учениця 9-А кл., СЗОШ № 16, науковий керівник – Тангер Д.І.);

ІІІ місце – Сапожникова Аліна (учениця 9-А кл., СЗОШ №16, науковий керівник – Каспірська О.С.).

«Англійська мова»: І місце – Пашукевич Андрій (учень 10-А кл., ЗОШ №10, науковий керівник – Трембач М.М.);

ІІ місце – Маковейчук Ігор (учень 10 кл., ЗОШ №3, наукові керівники – Капінос Г.М., Палій Г.В.).

«Психологія»: І місце – Повар Катерина (учениця 9-Б кл., СЗОШ №16, науковий керівник – Левицька Ю.В.).

 

Диплом учасника отримали Бондар Олександра (учениця 10 кл., ЗОШ №8, науковий керівник – Барбан Г.І., секція «Фольклористика»), Герасимов Євген (учень 11 кл., ЗОШ №3, науковий керівник – Делі Н.М., секція «Фольклористика»), Дрємков Владислав (учень 8-Б кл., ЗОШ №7, науковий керівник – Мельниченко О. М., секція «Українська література»).

 

Переможці І відбіркового етапу захищатимуть честь міста в ІІ обласному етапі Конкурсу. Побажаємо їм успіхів та сподіваємося на нові зустрічі в наступному навчальному році!

 

Старший інспектор
науково-педагогічного відділу
Волканова Н.В.

ІІІ регіональна студентська науково-практична конференція
Науково-практична конференція НАУКОВИЙ ПОШУК СТУДЕНТА

16 листопада 2017 року в стінах Ізмаїльського державного гуманітарного університету відбулася ІІI регіональна науково-практична конференція «НАУКОВИЙ ПОШУК СТУДЕНТА: сучасні проблеми та тенденції розвитку гуманітарних і соціально-економічних наук». Конференцію було присвячено Всесвітньому дню науки, який за рішенням Генеральної конференції ЮНЕСКО з 2002 р. відзначається 10 листопада щороку.

 

Всесвітній день науки 2017 р. було проведено в межах теми: «Наука для глобального розуміння» (Science for Global Understanding).

Роботу учасників конференції було організовано в рамках урочистого відкриття та роботи 16 секцій з різних наукових напрямів: спеціальна, дошкільна та початкова освіта; соціальна робота та соціальна педагогіка; загальна та практична психологія; музична, образотворча та хореографічна творчість; актуальні проблеми європейської історії; актуальні питання сучасної філології; сучасні проблеми та перспективи розвитку економіки, управління та туризму; актуальні питання іноземної філології тощо. Найбільш активну участь в конференції взяли студенти та магістранти педагогічного факультету (декан – професор Кічук Н.В.).

 

Під час конференції заслухано майже 300 доповідей. Молоді науковці активно обговорювали актуальні питання сучасної науки та висловлювали свої пропозиції щодо їх розв’язання. Під час роботи секцій студентська молодь нашого університету з ентузіазмом презентувала свої наукові доробки. Цікаві виступи, змістовні доповіді, актуальні наукові проблеми та жваві дискусії ‒ все це прикрасило навчальні будні в ІДГУ.

 

У роботі конференції взяли участь й студенти з інших вишів Одещини: Дунайського інституту Національного університету «Одеська морська академія», Придунайської філії Міжрегіональної Академії управління персоналом, Одеського національного університету імені І.І. Мечникова.

 

Завдяки сприянню адміністрації університету та спонсорів (ГО «Центр розвитку Бессарабії») для переможців було відзначено нагородами: екскурсійна поїздка до Києва «Зимові канікули» (І місце); літній відпочинок на узбережжі Чорного моря (ІІ місце); подарунковий екземпляр збірки наукових студентських робіт 2016 р. (ІІІ місце).

Найкращі виступи молодих науковців слухачі визначили шляхом таємного голосування.

 

І місце

Берлінський Ю. («Етно-культурні стереотипи англійців та українців: лінгво-комунікативний аспект») – факультет іноземних мов;

Богдєва Ю. («Екологія ігрового середовища розвитку дитини в умовах дитячого закладу освіти») – педагогічний факультет;

Булгару О. («Роль гаджетів в освіті молодших школярів») – педагогічний факультет;

Горбунова М. («Методи впровадження програмного забезпечення в документообіг») – факультет управління, адміністрування та інформаційної діяльності;

Константинова М. («Арт-терапія як засіб соціокультурної реабілітації дітей з інвалідністю») – педагогічний факультет;

Кравченко І. («Маркетингові можливості сучасного підприємства») – факультет управління, адміністрування та інформаційної діяльності;

Мінгалєєва Ю. («Особливості засобів й форм дистанційної освіти») – факультет іноземних мов;

Парасінчук В. («Оборона Одеси (1941 р.)») ‒ ДІНУ «Одеська морська академія»;

Петрова Г. («Біблійні коди художньої свідомості Івана Багряного») – факультет української філології та соціальних наук;

Рошкан Р. («Проблема патріотичного виховання студентів в поліетнічному середовищі») – факультет української філології та соціальних наук;

Ступак Є. («Вербальна свобода в сучасній російській мові») – факультет іноземних мов;

Текменжи С. («Східні оздоровчі вправи як інноваційний напрямок рекреації особистості») – педагогічний факультет;

Ткаченко О. (««Школа – парк» – перспективна модель організації навчально-виховного процесу: світовий досвід та вітчизняні реалії») – педагогічний факультет;

Топалова М. («Новації балетних реформ Ж. Ж. Новера та творче їх використання в роботі з дитячими хореографічними колективами») – педагогічний факультет;

Фуфаєв І. («Стиль «фламенко» у формуванні музичної культури майбутніх учителів музики») – педагогічний факультет;

Чебанова І. («Особи з особливими потребами в сучасному світі: шляхи самореалізації») – педагогічний факультет;

 

ІІ місце

Бурка Н. («Деякі шляхи соціальної профілактики з молоддю, схильної до суїцидальної моделі поведінки») – педагогічний факультет;

Глинка В. («Іт-технології як засіб формування документно-інформаційних комунікацій державних установ (на прикладі: 20 ДПРЧ, ЗДПРЗ ГУ ДСНС України в Одеській області)») – факультет української філології та соціальних наук;

Діденко С. («Ставлення суспільства до осіб з обмеженими можливостями: від давніх часів до сьогодення») – педагогічний факультет;

Желяскова А. («Менеджмент та маркетинг у фізкультурно-оздоровчій сфері») – педагогічний факультет;

Каліманова А. («Обґрунтування ефективності використання методів оцінки інвестиційного проекту») – факультет управління, адміністрування та інформаційної діяльності;

Катриченко В. («Українська народна пісня як засіб національного виховання учнів») – педагогічний факультет;

Корся В. («Релігійна ідентичність як соціально-психологічний феномен») – факультет української філології та соціальних наук;

Лазебна С. («Дослідження причин політології пасивності української молоді») – факультет української філології та соціальних наук;

Мітєва Т. («Шляхи виховання культури спілкування молодших школярів») – педагогічний факультет;

Правдива А. («Визначення лінгвістичного статусу пареміологічних одиниць») – факультет іноземних мов;

Пуйто А. («Професійна компетентність педагога – вирішальний чинник становлення дитини як школяра») – педагогічний факультет;

Раділова О. («Поняття «інтенсивність» як основа формування семантичної категорії») – факультет іноземних мов;

Сереброва Е. («Ботанічна лексика болгарської говірки м. Болград Одеської області») – факультет іноземних мов;

Сівак Т. («Типологія інвективних засобів в сучасній українській мові») – факультет української філології та соціальних наук;

Телицина В. («Застосування ігор у логопедичній роботі з дошкільниками») – педагогічний факультет;

Тостоган А. («Інтерактивні форми залучення дітей дошкільного віку до хореографічного мистецтва») – педагогічний факультет;

 

ІІІ місце

Васильєва В. («Психосексуальний розвиток студентської молоді») – факультет української філології та соціальних наук;

Веліксар Г. («Особливості соціалізації дітей з обмеженими можливостями») – педагогічний факультет;

Вєтрова Н. («Освітлення демографічних проблем в Україні») ‒ факультет управління, адміністрування та інформаційної діяльності;

Драхня Є. («Музика у кінофільмах як важливий елемент кіномистецтва») – педагогічний факультет;

Кірик І. («Використання мистецько-педагогічного потенціалу хореографії для розвитку особистості дитини») – педагогічний факультет;

Коваль М. («Модерністський проект української літератури Юрія Косача: теоретична концепція і художня реалізація») – факультет української філології та соціальних наук;

Кондратюк І. «(Асоціативне поле лексеми «сміх» та її деревати») – факультет іноземних мов;

Кравченко Х. («Аліментні зобов’язання на утримання дитини: удосконалення законодавства») – факультет української філології та соціальних наук;

Лозова С. («Педагогічний потенціал дидактичної гри у формуванні пізнавальної активності дітей дошкільного віку») – педагогічний факультет;

Мандрица С. («Вправи з аеробіки – засіб здоров’язбереження особистості») – педагогічний факультет;

Моток Н. («Специфіка соціально-педагогічної роботи з матерями підліткового віку») – педагогічний факультет;

Панкратов Е. («Парадокси теорії ймовірності») – факультет управління, адміністрування та інформаційної діяльності;

Петкова А. («Фразеологічна вербалізація позитивних емотивних станів людини в німецькій мові») – факультет іноземних мов;

Петрова Х. («Особливості навчання англійської мови учнів загальноосвітнього навчального закладу з використанням сучасних інноваційних технологій») – факультет іноземних мов;

Попова А. («Педагогічний сенс використання ігрових технологій у початковій школі») – педагогічний факультет;

Тофан Ж. («Арт-дизайн в навколишньому середовищі як фактор позитивної соціалізації особистості») – педагогічний факультет;

 

Від імені Студентського наукового товариства ІДГУ, всіх учасників конференції ми висловлюємо щиру вдячність за підтримку наукових пошуків студентів ректорові Ізмаїльського державного гуманітарного університету професору Кічуку Я.В. та засновнику Громадської організації «Центр розвитку Бессарабії» Куртєву В.В.

 

Сподіваємося, що такі наукові заходи сприятимуть підвищенню інформованості громадськості про роль науки для мирного і сталого розвитку суспільства та стануть для наших студентів початковою сходинкою на шляху світового визнання їх подальших наукових відкриттів і досягнень.

 

Градинар Г. І., голова Студентського Наукового Товариства ІДГУ