Адаптаційний тренінг як засіб ціннісної підтримки першокурсників

З 23 жовтня по 9 листопада кафедрою загальної та практичної психології для студентів першого курсу всіх спеціальностей Ізмаїльського державного гуманітарного університету був проведений Марафон адаптаційних тренінгів. Діяльність професорсько-викладацького складу кафедри спрямована  на формування у студентів університету перш за все професійних компетенцій. Організатором адаптаційних тренінгів виступила викладач кафедри загальної та практичної психології Л.О. Прокофʼєва.

 

23 жовтня тренінг на адаптацію до навчання був проведений для студентів І курсу факультету управління, адміністрування та інформаційної діяльності. 26 жовтня учасниками тренінгу стали першокурсники педагогічного факультету. 27 жовтня  тренінг для студентів  І курсу був проведений на факультеті української філології та соціальних наук. На факультеті іноземних мов  на початку листопада був проведений дводенний адаптаційний тренінг.

 

Головними завданнями адаптаційного тренінгу є адаптація першокурсників до умов навчання в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті, згуртування студентських груп, підвищення внутрішньої мотивації до навчання та рівня професійного самовизначення в цілому.

 

Сучасна вища освіта ставить нові задачі перед сучасним студентом. Нові стандарти, нові дисципліни, нові форми роботи, великий об’єм інформації, інтенсифікація навчання призводять як до позитивного, так і до негативного впливу на студента. Колишній школяр, вступивши до ВНЗ, одразу попадає в новий соціальний простір, стикається з різними труднощами, успішне вирішення яких залежить як від внутрішніх якостей студента, так і від організації соціального середовища навчального закладу.  Саме тому важливо з перших днів починати процес адаптації, успішне проходження якого гарантує подальші успіхи в навчанні сучасного студента і в становленні його професіоналізму.

 

Тренінгова робота є однією з найбільш ефективних форм роботи зі студентами. Групова форма тренінгу дозволяє достатньо легко моделювати процес міжособистісної взаємодії, відпрацьовувати різні ситуації.

В процесі тренінгової роботи студенти перших курсів знайомились, вивчали один одного краще, вчились розуміти своїх одногрупників без слів. Окрім вправ на знайомство та взаємодію були реалізовані Teambuilding-завдання, тобто завдання спрямовані на побудову команди, на роботу в групі.

 

В цілому тренінги проходили жваво, студенти приймали активну участь в роботі. Проведені  тренінги допомогли першокурсникам найбільш комфортно увійти до нового  соціального середовища, познайомитись та знайти своє місце в групі.

 

Прокоф`єва Л.О., викладач кафедри загальної та практичної психології
Фото: Проданова О.М.