Факультет іноземних мов ІДГУ переймає досвід американських університетів

Удосконалення системи комунікацій у навчально-виховному процесі ЗВО є одним із пріоритетних напрямів діяльності університету інноваційного типу. Викладачі та студенти факультету іноземних мов ІДГУ обговорили актуальні питання на семінарі «Сучасні активні комунікації у підсистемі «викладач – студент» інноваційного університету (досвід  університетів США)», який відбувся 11 листопада 2022 р. за участі професора Департаменту управління медичними послугами University of Alabama at Birmingham (UAB)  Nataliya V. Ivankova.

 

Доктор Іванькова викладає курси магістратури з філософії науки, змішаних методів і якісних досліджень, керує онлайн-сертифікатною програмою випускників із застосування змішаних методів дослідження в UAB, проводить дослідницькі семінари для національної та міжнародної аудиторії. Як прикладний методолог, який працює на стику змішаних методів і є ключовим реалізатором різних фінансованих проєктів, вона ділиться своїм дослідницьким досвідом, наставляючи докторантів, викладачів і міжнародних колег.

 

На зустрічі, яка пройшла у дружній атмосфері плідного наукового спілкування, декан факультету іноземних мов проф. Тетяна Шевчук зазначила, що сучасні виклики (пандемія, воєнний стан у країні) сприяли якісному переходу українських університетів до формату розширеної освіти, що складається зі змішаного навчання (blended learning) та дистанційного (distant learning). Як відомо, змішана освіта полягає у використанні ІТ засобів та традиційного спілкування викладача та студентів як для заміщення частини аудиторних занять, так і для розширення освітнього процесу в цілому. Серед інструментів змішаної освіти викладачі ІДГУ активно застосовують платформу Moodle, тренінги, онлайн тести, адаптують свої робочі програми до електронного навчання.

 

Пані Наталія Іванькова зауважила, що у західних університетах «дають можливість навчатися», а не навчають, як в Україні. В американській системі вищої освіти значну роль відіграє якісна організація самостійної роботи студента під керівництвом викладачів, тьюторів та інструкторів, тоді як у нашій країні все ще застосовується принцип трансляції знань. Зважаючи на переважання самостійної роботи, у вчених-викладачів західних вишів з’являється можливість займатися наукою. Як дослідник змішаних методів, вона наголосила на важливості створення комплексного підходу для розв’язання практичних проблем, адже поєднання різних підходів дає більш науково обґрунтовані результати шляхом синергічної інтеграції якісного залучення зацікавлених сторін із кількісними результатами для інформування щодо планування дій/втручання, реалізації, оцінки та моніторингу результатів активної комунікації у підсистемі «викладач – студент» інноваційного університету.

 

Завідувачка кафедри англійської філології та світової літератури ІДГУ доц. Галина Олейнікова окреслила специфіку роботи викладачів у підсистемі «викладач – студент», яка визначається бажанням та готовністю організувати діяльність студентів відповідно до цілей навчання. Важливо відійти від стереотипів, не розглядати стиль поведінки як єдино правильний. Студенти можуть мати різні цілі навчання, які не завжди збігаються з нормативними документами навчального закладу. Важливо, що у студентів утворюється своя субкультура, в яку викладач не входить. Проте викладач впливає на неї відповідно до цілей навчально-виховного процесу.

 

Співробітники кафедри англійської філології та світової літератури ІДГУ взяли активну участь в обговоренні проблематики семінару та поділилися власним досвідом.

проф. Тетяна Шевчук