Наукові дискусії філологів-україністів – потужний патріотичний інформаційний заряд

У межах XІI Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції «Пріоритетні напрями європейського наукового простору: пошук студента» 17 травня 2022 р. дуже плідно попрацювали, засвідчивши свій високий науковий рівень, учасники секції «Актуальні питання українського мовознавства та літературознавства». Передусім активне обговорення й жваву наукову дискусію викликали злободенні, актуальні доповіді, пов’язані з вивченням мовних, літературних реакцій українського суспільства на вторгнення агресора в Україну, як-от: «Пасіонарність як стильова домінанта сучасної воєнної лірики» – Бочковар Ю., IV к., 444Ф, наук. керівник – проф. Райбедюк Г.Б.; «Українські прізвища військового походження» – Временко С., Климович Д., І курс, 14Ф, наук. керівник – доц. Циганок І.Б. тощо).

 

Не менш цікавими були й розвідки, пов’язані з розпрацюванням інших науково-дослідницьких напрямів кафедри української мови і літератури, зокрема, діалектологічного та соціолінгвістичного («Найменування польових квітів у говірковому мовленні: українсько-румунські паралелі» – Кракатиця О., I к., 14Ф; «Українсько-румунські лексичні паралелі в говірках межиріччя Дністра і Дунаю» – Тудоран А., ІІ к., 23Ф; «Із спостережень над фразеологією українських наддунайських говірок» – Стоянова А., ІІ к., 23Ф; «Особливості синтаксичного рівня українських говірок межиріччя Дністра і Дунаю» – Бондар А., ІІ к., 24Ф та ін., наук. керівники – д.філол.н. Колесников А.О., доц. Циганок І.Б., доц. Делюсто М.С.), загальнолінгвістичного («Символічно-оцінна модальність кольороназв»  – Гайдаржи Г., IV к., 444 Ф; «Концептуалізація назв птахів в українській фразеології» – Крецу В., V к., 54Ф; «Фразеологізми професійної сфери в українській мові» – Мельничук М., I к., 14Ф та ін., наук. керівники – доц. Циганок І.Б., доц. Топчий Л.М.),  літературознавчого («Сакральні виміри художнього світу лірики ізмаїльського поета Володимира Реви» – Стоянова О., IV к., 444Ф, наук. керівник – проф. Райбедюк Г.Б.), методичного («Ігрові технології – важливий чинник формування творчих здібностей учнів на уроках української мови» – Лаговська В., «Інтерактивні технології та їх використання на уроках української мови та літератури» – Сорока О., «Розвиток критичного мислення учнів на уроках української мови та літератури в закладах загальної середньої освіти» – Полякова Я., IV к., 469П, наук. керівник – доц. Мельникова Р.М.).

 

Відзначимо, що наразі наукова праця україністів, а також заходи, що пов’язані з її провадженням, оприлюдненням її результатів, як-от цьогорічна студентська конференція, несуть у собі потужний (справжній, щирий, а не показовий) патріотичний інформаційний заряд, такий актуальний і необхідний сьогодні нашому суспільству й кожному з нас. Важливо розуміти, що ми у своїх наукових пошуках працюємо, зрештою, на майбутнє нашої України як суверенної і сильної держави, в якій розвиток науки (як і нашої армії) є пріоритетним напрямком. Так було, є і буде. Водночас такі наукові зустрічі є формою самовдосконалення і, як і сама наукова праця, невід’ємним складником навчання студентів. Крім того, в наш непростий час наукові конференції, навіть в дистанційному форматі, сприяють збереженню внутрішньої психологічної і ментальної гармонії.

 Модератор секції  доц. Делюсто М.С.