Засідання секції «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика»

14 травня 2021 року в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті відбулася XI Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Пріоритетні напрями європейського наукового простору: пошук студента», в рамках якої  проводилося засідання секції «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика».

 

Під час засідання було представлено 18 різноаспектних доповідей студентів бакалаврату та магістратури з питань інклюзивної освіти, яка сьогодні є складовою гуманітарної політики кожної сучасної країни та свідчить наскільки її суспільство захищає невід’ємні права людини й яка сьогодні поступово входить в освітній процес України.

 

Інклюзивна освіта – це, передусім, формування суспільної уваги та поваги до розмаїття та унікальності кожного учня/учениці, що, у свою чергу, забезпечує ліпшу якість освіти для всіх дітей. У роботі конференції були розглянуті такі питання: формування навчальної компетенції учнів початкової школи в умовах інклюзивної освіти; формування артикуляційного праксису у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення; особливості використання казкотерапії у процесі психолого-педагогічної роботи з учнями початкової школи в умовах інклюзивної освіти; психолого-педагогічна характеристика дітей з дитячим церебральним паралічем; аналіз різних підходів професійної підготовки педагогів до взаємодії з учнями, що мають відхилення в поведінці; розвиток лексичної складової експресивного мовлення дітей з розладами аутичного спектру тощо.

 

За результатами голосування перше місце посіла студентка ІІ курсу Мірчева І.Г. науковий керівник – викл. Сурганова А.В.; друге місце – Лисенко І., ІІІ к., науковий керівник – доц. Мондич О.В.; третє місце розділили студенти – Фадєєва А., ІІ к., науковий керівник – викл. Сурганова А.В., Терпал О., ІІ к., науковий керівник – викл. Сурганова А.В., Маринюк О., ІІІ к., науковий керівник – викл. Каплієнко А.І.

 

Саме такі наукові заходи спрямовані на утвердження ідеї і практик інклюзивної освіти, що в свою чергу, сприятимуть формуванню й розвитку спільноти активістів-освітян, які поширюють інклюзивне розуміння процесу освіти та право всіх на отримання рівної освіти.

Лунгу Л.В., канд. пед. наук кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти