З урахуванням соціально-нормативних настанов (зокрема, закону України про запобігання булінгу) соціально-психологічною службою ІДГУ проводиться робота з висвітлення психологічної проблематики булінгу у молодіжному середовищі.
З цією метою, окрім бесід, інтерв’ювання, спостережень було проведено анкетування. Ключовими питаннями були такі:
- ступінь обізнаності респондентів у проблемному полі булінгу;
- наскільки ця проблема безпосередньо або опосередковано мала відношення до конкретної особи;
- самооцінне судження респондентів стосовно заходів пропедевтичного характеру та форм покарання за булінг та ін.
Респондентами анкетування були як учні старших класів деяких шкіл м. Ізмаїла так і студенти різних факультетів Ізмаїльського державного гуманітарного університету.
За результатами поглибленого вивчення проблемних питань, пов’язаних з булінгом, встановлено наступне: кожен другий з опитаних учнів шкіл показав необізнаність і неправильне ідентифікування цього явища, наприклад, у такому питанні – «А що ж являє собою саме поняття булінг?» Натомість, відповіді студентів ІДГУ навпаки показали цілковиту обізнаність у цьому проблемному полі й навіть більше того, виявилося, що цей досвід вони перейняли ще під час навчання у школі (були свідками цькування з боку однокласників, але не учасниками булінгу, деякі респонденти навіть згадали фамілії своїх кривдників).
Зазначене актуалізує діяльність соціально-психологічної служби. Пріоритетність зберігає не лише моніторингова діяльність у цьому важливому нині напрямку, а й необхідність системної роботи щодо проведення тренінгових, пропедевтичних, психокорекційних та консультативних заходів, спрямованих на подолання деструктивного впливу булінгу на сучасну молодь.
Соціально-психологічна служба ІДГУ
Кічук А.В.
Жоха С.П.