Наші педагогічні надії

«Мудрець шукає все в самому собі» (Конфуцій). Ці слова геніального філософа влучно й вичерпно характеризують життєву позицію людей, котрим доля відвела високу місію навчати й виховувати дітей. Саме їм судилося повсякчас, безупину вдосконалювати, відгранювати свою педагогічну майстерність, перебувати в систематичних пошуках нового, цікавого, неординарного, незвіданого. В наш прагматичний час особливо важливою є справа підготовки тих, кому батьки й держава довіряють в цю нелегку пору таку почесну й водночас надзвичайно відповідальну справу.

 

Про піклування підготовкою молодого покоління вчителів свідчать не тільки традиційні освітні заходи з боку вищих навчальних закладів чи колективів загальноосвітніх шкіл, особистих клопотів педагогів високого професійного рівня з багатолітнім досвідом. Сьогодні на вирішення означеної проблеми спрямовані різноманітні цікаві інновації, форуми, семінари, конкурси тощо. Доволі примітним у цьому плані став проведений минулого місяця в Ізмаїльському міському Будинку вчителя четвертий фестиваль учителів-початківців «Педагогічна надія Одещини». Його мета закріплення молодих спеціалістів у педагогічних колективах, створення умов для зростання їх професійної майстерності, розкриття таланту та креативності.

 

Дуже приємно відзначити, що однією з конкурсанток, котра доволі гідно представила свою педагогічну концепцію, була магістрантка кафедри української мови та літератури Ізмаїльського державного гуманітарного університету Петрова Галина Панасівна. Свої знання, набуті упродовж навчання на факультеті української філології та соціальних наук, вона вже впродовж певного часу реалізує на практиці, працюючи вчителем української мови і літератури та англійської мови в ЗОШ №4 І-ІІІ ступенів м. Ізмаїл. (Щира вдячність колективу школи й особисто її директорові, невтомній Надії Василівні Голубковій, котрі з любовю віддають свої знання й досвід молодому поколінню педагогів).

 

В умовах фестивалю був запропонованийвельми важливий конкурс – «Самопрезентація» вчителя. Своїм педагогічним кредо наша вихованка обрала слова Д. Білоуса, котрі доволі промовисто свідчать про її етичні пріоритети:

Роби, і не зважай на втому,

і не чекай, що зробить хтось.

Коли ж зробив, то щоб нікому

перероблять не довелось!

Конкурсантка подала своє бачення педагогічної професії, продемонструвала оригінальні підходи до організації сучасного уроку в новій українській школі. В конкурсі «Урок майбутнього» вона за орієнтир взяла мудру настанову В. О. Сухомлинського: «Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні…».

 

Конкурсному журі в особі головного спеціаліста відділу освіти Ізмаїльської міської ради Полякової Т. В., голови міського комітету профспілки працівників освіти Дунакової Л. А., директора міського Будинку вчителя Атаманчук І. І. та її заступника ГорєловоїО. В., ветеранів педагогічної праці, вчителів-методистів Трифонової С. А. та Маєнкової З. Г. особливо імпонували такі настанови Петрової Г. П., як акцентування уваги на побудові гуманних стосунків «вчитель-учень», де панує повна довіра, а учитель для учня є джерелом досвіду; прагнення створювати простір для спільних із учнями переживань та емоцій; готовність і спроможність кожного з учительсько-учнівського колективу відверто виражати свої почуття; взаємоповага; формування в учнів здатності до емпатії та толерантності, уважність як до власних переживань і переконань, так до почуттів та переконань інших. Щодо привабливості професії педагога у конкурсі «Гімн професії» Петрова Г. П. довела, що її вибір був не випадковим і що професія вчителя для неї є внутрішньою потребою. Учасниця розкрила таємниці про цікавинки з власного життя та особистих інтересів. У конкурсі «Світ моїх захоплень» вона продемонструвала професійно підготовлений український народний танець, чим ще більше заполонила своєю креативністю та багатогранністю уподобань усіх присутніх.

 

… Ось уже близько місяця Петрова Г. П.  ретельно й серйозно готується відстоювати своє право бути в когорті тих, кого з упевненістю й гордістю можна вважати нашою педагогічною надією. Тож, побажаємо їй переконливо довести своє лауреатство на обласному конкурсі. А ми, викладачі та студенти університету й учителі та учні уже рідної для конкурсантки школи пишаємось нею та віримо в її, отже, й наші майбутні перемоги.

Галина Райбедюк, професор кафедри української мови та літератури ІДГУ