Наставництво у педагогічній практиці: партнерство школи та університету

Ізмаїльський державний гуманітарний університет увійшов до складу пілотних 24-х закладів вищої освіти – учасників навчальних програм проєкту «Навчаємось разом». Проєкт «Фінська підтримка реформи української школи», відомий як проєкт «Навчаємось разом», – це багаторічний проєкт (2018-2023), який був підтриманий Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЄС. Проєкт спрямований на підтримку реформи «Нова українська школа», особливо у частині початкової освіти, та організований відповідно трьох основних компонентів:

1) професійний розвиток педагогів;

2) просування реформи;

3) освітнє середовище.

 

Нещодавно, 17 жовтня, було започатковано серію вебінарів «Наставництво у педагогічній практиці» для викладачів закладів вищої освіти та представників шкіл, яка триватиме впродовж жовтня-грудня цього року. Програмою серії вебінарів передбачено ознайомлення педагогів з фінською вищою педагогічною освітою, структурою та змістом системи підготовки вчителів початкової та базової освіти, особливостями організації педагогічної практики.

 

Вебінари, на які було зареєстровано понад 180 учасників, проводять Рія Палмквіст – радниця з питань освіти Національного агентства Фінляндії, кандидатка педагогічних наук із 20-річним досвідом викладання та Аня Хурінайнен-Косунен – магістерка педагогічних наук, тренерка, учителька початкових класів із досвідом викладання у майже 30 років.

У листопаді тренерами будуть експерти Школи підготовки вчителів Віккі (базової школи Гельсінського університету).

 

Особливістю програми є те, що крім викладачів закладів вищої освіти у ньому беруть участь представники шкіл, на базі яких студенти проходять педагогічну практику, а саме – вчителі-керівники педагогічної практики та представники шкільної адміністрації. Таким чином було сформовано команду з 5 викладачів кафедри дошкільної та початкової освіти ІДГУ та 4 вчителів Ізмаїльської гімназії №10 з початковою школою Ізмаїльського району Одеської області. 24 жовтня відбулась робоча зустріч творчої групи з метою виконання проміжних завдань проєкту. Учасники міркували над питаннями схожості та відмінностей у практичній підготовці вчителів початкової школи Фінляндії та України, аналізували моделі підготовки вчителів, ролі вчителя-супервізора, можливості запровадження наставництва на різних етапах педагогічної практики студентів спеціальності 013 Початкова освіта за ОС «бакалавр» і «магістр» в українській системі вищої освіти.

 

Вдячні організаторкам вебінарів кластеру «Наставництво в процесі педагогічної практики» Туї Лаурен, Наталі Софій і Світлані Фішо, спікерам Рії Палмквіст і Ані Хурінайнен-Косунен за можливість ознайомитись з практикою викладання під керівництвом супервізора, поглибити розуміння професійного розвитку вчителя та психологічних механізмів забезпечення його зростання на шляху професійного становлення.

Більше про вебінари можна дізнатись на сторінці освітнього сайту проєкту «Навчаємось разом» https://www.facebook.com/navchaemos.razom/ та у хабі НУШ https://bit.ly/3F1xuZR

 

Дора Іванова,
завідувачка кафедри дошкільної та початкової освіти ІДГУ