Успішний крок до професійного зростання: підсумки виробничої практики магістрантів педагогічного факультету

Завершився відповідальний етап підготовки магістрантів педагогічного факультету в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті – проходження виробничої (педагогічної) практики здобувачів вищої освіти за спеціальностями 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта, 014 Середня освіта: фізична культура. Дванадцять тижнів змістовної, цікавої, насиченої подіями діяльності під керівництвом методистів кафедри дошкільної та початкової освіти, професорів Білої О.О., Лесіної Т.М., професора кафедри фізичного виховання, спорту та здоров’я людини Максимчука Б.М. На початку підсумкової конференції всіх учасників привітали керівник практичної підготовки ІДГУ Берестецька О.П., викладачі-методисти, завідувачка кафедри дошкільної та початкової освіти доцент Іванова Д.Г., а також завідувачка кафедри фізичного виховання, спорту та здоров’я людини доцент Баштовенко О.А.

 

Виробнича (педагогічна) практика має велике значення для оволодіння майбутньою спеціальністю, оскільки поглиблює розуміння місії та завдань сучасного педагога, сприяє вдосконаленню професійних умінь і навичок, оволодінню методами та формами організації педагогічної взаємодії, а також формуванню педагогічних здібностей. Під час проходження практики магістранти розвивали здатність до володіння сучасними методами, формами освітньої роботи, вивчали прогресивний педагогічний досвід та використовували інноваційні освітні технології, навчилися працювати з дітьми в умовах війни, систематично поповнювали свої знання та творчо їх застосували в практичній діяльності. Окрім проведення занять, залежно від спеціалізації, здобувачі виступали як організатори позашкільної або інклюзивної освіти, альтернативної дошкільної освіти, спортивної роботи тощо. Працюючи в умовах інклюзивного навчання, магістранти продемонстрували сформованість професійних умінь і навичок, відповідальне ставлення до своїх обов’язків, уміння налагоджувати навчальну комунікацію, враховувати фізіологічні, вікові та психологічні особливості дітей, бути лідером в освітньому процесі, вести просвітницьку роботу з батьками дітей, котрі мають особливі освітні потреби. Дуже цікавими та змістовними виявились розробки майбутніх вихователів, які представили оригінальні методичні ідеї, приклади організації проєктної діяльності дітей дошкільного віку в контексті ідей сталого розвитку, навіть благодійницькі проєкти та ярмарки. Під час захисту було представлено також низку позашкільних освітніх заходів з учнями початкових класів (освітніх проєктів, інтегрованих творчих занять, гурткових занять; конкурсів, дитячих ігротек, благодійних заходів тощо) за основними напрямами позашкільної освіти: дослідницько-експериментальним, художньо-естетичним, еколого-натуралістичним, туристично-краєзнавчим, валеологічним (здоров’язбережувальним / оздоровчим / спортивним тощо).

 

Всі студенти показали достатній рівень теоретичних знань та практичних умінь при виконанні завдань, виявили творчі здібності у розумінні та застосуванні навчально-програмового матеріалу в педагогічній діяльності. Підсумовуючи результати проходження практики, здобувачі презентували свої надбання, ділилися враженнями та вказали на важливість практичної підготовки у формуванні професійної компетентності майбутніх фахівців освіти. На практиці магістранти поглибили психолого-педагогічні та фахові знання, збагатили свій педагогічний досвід, творчо застосували свої теоретичні знання в практичній педагогічній діяльності.

 

До обговорення змісту запропонованих завдань та результатів практики були залучені методисти закладів освіти, стейкхолдери освітньо-професійних програм. За надану можливість для проходження практики, допомогу, підтримку, уважне ставлення викладачі Університету та випускники магістратури висловлюють щиру вдячність керівництву та педагогічним колективам закладів дошкільної та загальної середньої освіти Одещини, які були базами виробничої практики та забезпечили якісне виконання її завдань.

Лаговська Вікторія, магістрантка 641 академічної групи,
випускниця освітньо-професійної програми «Початкова освіта. Позашкільна освіта»