СПРАВЖНЄ СВЯТО НАУКИ В УНІВЕРСИТЕТІ

Напередодні Дня науки в Україні в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті відбулася резонансна подія – Міжнародна науково-практична конференція «Інновації в сучасній освіті: методологія, технології, ресурсне забезпечення, дидактичні та виховні аспекти».

 

Ініціювала цей науковий захід одна з найпотужніших випускових кафедр університету – кафедра дошкільної та початкової освіти, очільницею якої останні сім років є Дора Іванова, кандидат педагогічних наук, доцент, авторитетна постать у студентсько-викладацькій спільноті педагогічного факультету, саме вона виступила модератором пленарного засідання конференції.

 

Найвиразнішими «родзинками», з яких склався рівень цього Свята науки, зокрема, виявилися такі аспекти:

  • високий авторитет у науковому товаристві співорганізаторів конференції – Міністерство освіти і науки України, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, державна установа «Український інститут розвитку освіти», представники закладів вищої освіти зарубіжних країн (Польща, Німеччина, Італія, Румунія), рейтингові профільні вітчизняні університети (Кам’янець-Подільський Національний університет імені Івана Огієнка, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Житомирський державний університет імені Івана Франка);
  • актуальна проблематика конференції та наукових платформ, які спрямували тематику дискусій під час обговорення наукових доповідей: «Методологічні засади впровадження педагогічних інновацій в сучасній освіті. Конструктивне соціальне партнерство в освіті – передумова успішності інноваційної діяльності», «Шляхи вдосконалення професійної підготовки кадрів до крос-культурної комунікації у процесі створення сучасного середовища закладу освіти як суб’єкта інноваційної діяльності», «Дидактичні аспекти використання сучасних педагогічних технологій в організації освітнього процесу. Діджиталізація як ресурсне забезпечення якості освіти», «Формування життєвих компетентностей здобувачів освіти у процесі навчання»;
  • модераторами наукових платформ виступила творча команда креативних фахівців: відомі науковці, доктори педагогічних наук, професори кафедри дошкільної та початкової освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету Олена Біла, Тетяна Лесіна, завідувач відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України Наталія Богданець-Білоскаленко; начальник відділу дошкільної освіти державної установи «Український інститут розвитку освіти», кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Косенчук;
  • представництво інтелектуальної еліти як на рівні докторів наук (загалом участь у конференції взяли 26 професорів), так і всіх регіонів України (58 осіб представляли вітчизняні заклади освіти);
  • широкий вектор наукових інтересів сучасних дослідників: з-поміж доповідачів – відомі постаті у проблематиці дошкілля (О. Гнізділова, Т. Піроженко, О. Рейпольська та ін.), початкової освіти (Н. Бахмат, Н. Гудима, В. Шпак та ін.), середньої освіти (Н. Голуб, І. Княжева та ін.), вищої школи (Л. Карташова, В. Любарець, С. Хаджирадєва та ін.);
  • окрасою наукового заходу стали промови зарубіжних дослідників Туї Лаурен (Фінляндія), Дімітріса Аргіропоулоса (Італія), серед зарубіжних учасників були також Юлія Левін (Німеччина), Олена Біволару (Румунія), Наталія Бремер (Франція);
  • організаторами конференції була запропонована лінійка майстер-класів, тематика яких охоплювала інтереси суб’єктів освітнього процесу за всіма рівнями освіти: тренінгову програму для викладачів «Турбо-код особистої ефективності викладача закладу вищої освіти» презентувала в офлайн-форматі доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної та початкової освіти Тамара Гуменникова, директор Придунайської філії ПрАТ «ВНЗ «МАУП»; особливості використання ігрових технологій на уроках української мови та літератури розкрила для учасників відповідного майстер-класу відомий методист Руслана Мельникова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови та літератури; майстер-клас «Проєктна технологія навчання як засіб розвитку національної ідентичності та творчості студентів (в умовах воєнного стану 2022 року)» провела Антоніна Шевчук, визнаний фахівець у сфері дошкільної освіти, член робочої групи розробників Стандарту дошкільної освіти України, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти.

 

Глибоко вдячні всім учасникам наукового заходу за змістовні доповіді, щирі емоції, активну громадянську позицію. Радіємо, що тематика конференції стимулювала до участі аспірантів, магістрантів різних університетів України. Відтак, маємо надію, що це Свято науки вмотивує молодих науковців до вагомих наукових звершень, адже майбутнє країни залежить від внеску кожного з нас.

 

Пропонуємо переглянути матеріали конференції, розміщені за згодою учасників на сайті університету:

  • Реформування системи дошкільної освіти України

(Нерянова С.І., начальник відділу дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України)

URLhttp://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Нерянова_С.І._Реформування системи дошк. осв. України.pdf

 

  • Вчитель НУШ: актуалізація формування цифрової компетентності в умовах війни

(Бахмат Н.В., доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методів початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка)

URLhttp://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Бахмат_Н.В._Цифрова_компетентність_вчителя_НУШ.pdf

 

  • Проєкт «Навчаємось разом» – професійний розвиток педагогів у контексті українсько-фінської співпраці

(Туя Лаурен, експертка з питань освіти, старша менеджерка проєкту «Навчаємось разом», Фінляндія)

URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Tuija_presentation_20May2022_conference_Teacher_Prof_Development_Ukr.pdf

 

  • Стандарт дошкільної освіти України та сучасні інноваційні практики (ПіроженкоТ.О., завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України)

URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Піроженко_Т.О._БКДО_та_сучасні_практики.pdf

 

  • Проєктна технологія навчання як засіб розвитку національної ідентичності та творчості студентів (в умовах воєнного стану 2022 року)

(Шевчук А.С., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету)

URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Шевчук_А.С._Проєктна_технологія_навчання.pdf

 

  • Проєкт «Створюємо ляльку-мотанку як власний оберіг» (Шевчук А.С., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти; Лаговська Вікторія, студентка 4 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» Ізмаїльського державного гуманітарного університету)

URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Шевчук_А.С._Створюємо_ляльку-мотанку_як_власний_оберіг.pdf

 

  • Майстер-клас «Лялька-мотанка «Трав’яниця» (Іваненко Олена, студентка 4 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» Ізмаїльського державного гуманітарного університету)

URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Шевчук_А.С._ІваненкоО_464п_Лялька-мотанка-Трав_яниця_Майстер-клас.pdf

 

  • Використання ігрових технологій на уроках української мови та літератури

(Мельникова Р.М., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови та літератури Ізмаїльського державного гуманітарного університету)

URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/Мельникова_Р.М._Ігрові_технології_на_уроках_укр._мови_та _літератури.pdf

Надія Кічук, доктор педагогічних наук, професор,
декан педагогічного факультету ІДГУ