На факультеті управління, адміністрування та інформаційної діяльності Ізмаїльського державного гуманітарного університету був започаткований проєкт «Студент – студенту». Першою долучилася до проєкту кафедра загальної та практичної психології.
Студентами IV курсу спеціальності 053 Психологія за освітньо-професійними програмами «Психологія» та «Психологія: клінічна психологія» 16 листопада 2022 р. був проведений Авторський тренінг «Перша психологічна допомога». Під керівництвом викладача кафедри загальної та практичної психології ІДГУ Прокоф’євої Л.О. розробниками тренінгу є студенти, які пройшли сертифікацію на тренінгу із надання першої психологічної допомоги (PFA) від Medical Teams International, М. Колесніченко, В. Маймістов та К. Мітакі. Тренерами виступили М. Колесніченко та В. Маймістов, а учасниками – студенти I –IV курсів університету.
Гостями заходу стали представник компанії MHPSS Емілі Еллісон та незалежна журналістка з Німеччини Стефані Глінскі.
Метою тренінгу є передача підходу і методу надання першої психологічної допомоги (ППД) людям, які її потребують під час або після різних кризових подій, надзвичайних ситуацій, природних або техногенних катастроф. У різних проблемних та кризових ситуаціях люди часто демонструють ворожість, конфліктність, насильство, а також починають зловживати алкоголем чи іншими наркотиками.
Перша психологічна допомога (ППД) – це спосіб підтримки людей, які опинилися у скрутній або кризовій ситуації, допомога їм у керуванні цією ситуацією та прийнятті обґрунтованих рішень.
В рамках заходу обговорювалися такі актуальні питання як:
- перша психологічна допомога та захисні фактори;
- перша психологічна допомога в системі психосоціальної підтримки в надзвичайних або кризових ситуаціях;
- етичні засади надання першої психологічної допомоги;
- правильне спілкування з потерпілими під час надання першої психологічної допомоги;
- потреби людей після кризових подій;
- оперативні принципи першої психологічної допомоги;
- надання першої психологічної допомоги дітям та підліткам;
- важливість турботи про себе.
Для учасників тренінгу були запропоновані психологічні кейси з практичними вправами, щоб надалі вони могли правильно та своєчасно надавати першу психологічну допомогу різним категоріям населення, яке цього потребує.
Для оцінки ефективності тренінгу були запропоновані дві форми анонімних анкет, одну з яких треба заповнити до початку роботи, а другу – після її завершення, в яких учасники також поділилися своїми враженнями:
«Завдяки сьогоднішньому тренінгу я отримала дуже важливі, цінні знання, що особливо є актуальним у теперішній ситуації. Також мені дуже сподобалося, що у нас була можливість на практиці використати отриманні знання».
«Мені дуже сподобався тренінг про першу психологічну допомогу. Я дізналася про техніки, завдяки яким я можу допомогти людині. Також мені дуже сподобалось розігрування сцен».
«Тренінг дуже сподобався! З радістю б ходила ще на подібні тренінги. Хотілося б, щоб провели тренінг з арттерапії, як впоратися самому зі стресовими ситуаціями, як підвищити самооцінки та ін. Бажаю студентам-психологам успіхів в професійній діяльності та розвитку в кар’єрі психолога».
Прокоф’єва Л.О., викладачка кафедри загальної та практичної психології ІДГУ