Вчора, 02 квітня, в ІДГУ відбулася зустріч, на якій обговорювали два основних питання: вступ майбутніх абітурієнтів до аспірантури та настановна конференція з аспірантської практики для здобувачів ОС «доктор філософії».
Серед присутніх на зустрічі були аспіранти другого курсу як з України (Звєкова С., Радовенчик А., Станєва С., Воробйова А.), так і з КНР (Лю Шучан, Чжао Цзюнькая та інші).
Професор Н.В. Кічук у вітальному слові звернулася до молодих науковців, наголосивши на особливостях підготовки докторів філософії в галузі освітніх педагогічних наук, розповіла про проблеми, досвід та перспективи розвитку. Вона відзначила, що сьогодні зусилля науковців кафедри та роботодавців-практиків повинні об’єднуватися для підготовки нового покоління, враховуючи освіту, науку та практику. Трендом сучасної професійної освіти є орієнтація на ринок праці та врахування нових тенденцій у виборі змісту, форм та методів навчання. Під час зустрічі розглядався цілий комплекс питань, пов’язаних з реалізацією освітньо-наукової програми (ОНП) – від вступу до захисту дисертацій у спеціалізованих радах. Фокус був спрямований не лише на успіхи реалізації програми, але й на проблемні аспекти, щоб зрозуміти головні труднощі та визначити можливі шляхи їх вирішення. Крім того, були визначені форми подальшої співпраці.
Голова приймальної комісії ІДГУ Щетиніна С.В. надала корисні поради щодо вступу в аспірантуру на 2024 рік.
На зустрічі доцент Звєкова В.К., завідувач кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти, представила презентацію про асистентську практику, в якій розкрила основні питання змісту, термінів проведення, видів діяльності, оформлення звітної документації та інше.
Метою зустрічі було формування комплексу професійних компетентностей та якостей аспірантів, необхідних для майбутньої самостійної науково-педагогічної діяльності та практичної адаптації в середовищі PhD.
Асистентська практика є обов’язковим компонентом освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії, що спрямована на розвиток професійних педагогічних навичок та вмінь, розвиток творчих та комунікативних здібностей, а також педагогічного мислення. Під час проходження асистентської практики аспіранти мають можливість опанувати нові освітні технології та форми навчання, удосконалити уміння підготовки навчально-методичного забезпечення. На зустрічі до учасників також звернулися випускники-аспіранти, які поділилися своїм досвідом та висловили побажання щодо поглиблення своєї педагогічної майстерності та підвищення кваліфікації.
Проведена зустріч дозволила вивчити думку всіх сторін, у тому числі й зацікавлених майбутніх фахівців; підтримати ініціативи та переконатись у здатності приносити корисні плоди, рухаючи освіту вперед.
Всі учасники зробили висновок про те, що навіть в умовах воєнного стану практика є необхідною і цікавою частиною освітньої складової.
Зав. кафедрою загальної педагогіки і спеціальної освіти, доц. Звєкова В.К.