Про результати онлайн-захисту проєктних ініціатив майбутніх учителів початкової школи у ракурсі їх творчої співпраці з родинами української Бессарабії

З нагоди щорічного відзначення Міжнародного дня сім’ї, офіційно проголошеного ООН 15 травня 1994 р., та у межах Тижня науки молодих учених і студентів 19 травня в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті відбувся онлайн-конкурс «Калейдоскоп педагогічних інновацій у творчій співпраці вчителя початкової школи з родинами української Бессарабії». У конкурсі взяли участь студенти-випускники денної та заочної форм навчання педагогічного факультету (44 П, 240 П, 44 ПЗ, 240 ПЗ гр. (ОП Початкова освіта).

 

Майбутні бакалаври презентували низку комплексних проєктів, що поєднували оригінальні альтернативні моделі та цікаві креативні практики творчої взаємодії педагогів із батьками учнів, які сьогодні у тренді зарубіжної педагогіки партнерства та вітчизняної сімейної педагогіки. Усі творчі виступи студенти доповнювали демонстрацією авторських тематичних портфоліо, у склад яких вони включили змістовно-цінні інформаційні знахідки та методичні родзинки, наочні друковані та мультимедійні джерела (фотоколажі, відеокейси та відеоролики тощо). Після жвавого обговорення у дискусії слушних рекомендацій і перспективних пропозицій у сфері педагогічної взаємодії з батьками учнів різних цільових груп, кожен зміг з’ясувати для себе коло додаткових проблемних питань, висловити власні міркування щодо продуктивності тих або інших інноваційних напрямків роботи з батьками тощо.

 

На підсумковому етапі онлайн-конкурсу студенти приєдналися до незалежного голосування та були оголошені переможці серед здобувачів ВО денної форми навчання:

І місце – Маламен Тетяна (тема «Комплексна програма підготовки батьків до реалізації ролі помічника вчителя початкової школи», 44 П);

ІІ місце – Чепрас Юлія (тема «Модель педагогічної співпраці вчителя з батьками нового учня у початковій школі», 44 П);

ІІІ місце – Носов Андрій (тема «Педагогічний проєкт вчительської відеотеки / фільмотеки для батьків і молодших школярів», 240 П).

 

Серед студентів заочної форми навчання розподіл місць переможців був наступний:

І місце – Селянінова Юлія (тема «Система педагогічної співпраці з батьками молодших школярів із розладами аутичного спектру», 44 ПЗ);

ІІ місце – Терзі Анна (тема «Творчий внесок вітчизняних і зарубіжних педагогів щодо організації активного дозвілля батьків і дітей у закладах початкової освіти», 240 ПЗ);

ІІІ місце – Іотов Валентин (тема «Сучасні технології формування у батьків молодших школярів педагогічної рефлексії (порівняльний контекст)», 44 ПЗ).

 

Слід також відзначити, що на всіх етапах студентської проєктної діяльності аспірантка кафедри дошкільної та початкової освіти Мітєва Тетяна здійснила потужний науково-дослідний і організаційно-методичний супровід майбутніх бакалаврів-проєктантів.

 

Висловлюємо щиру подяку всім учасникам онлайн-конкурсу за продуктивну співтворчу взаємодію у контексті спільного пошуку та розробки комплексних проєктів із гармонізації педагогічної співпраці вчителів початкової школи з родинами української Бессарабії.

Д. п. н., професор кафедри дошкільної та початкової освіти О.О. Біла,
аспірантка кафедри дошкільної та початкової освіти Мітєва Т. Є.