Вступні пропозиції 2023: кафедрою музичного та образотворчого мистецтв апробовано нову форму круглого столу

Професійна підготовка майбутніх педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти передбачає ґрунтовне ознайомлення з предметами педагогічного циклу, зокрема з мистецькими дисциплінами. Серед них вирізняється важливістю педагогіка партнерства, оскільки цей напрям педагогіки охоплює сукупність знань про проблеми організації взаємодії вчителя з учасниками освітнього процесу. Майбутні фахівці мають оволодіти професійною компетентністю реалізовувати свою діяльність на засадах партнерської співпраці та взаємодії.

 

З метою створення оптимальних умов для творчого зростання, стимулювання пошуково-дослідної діяльності обдарованої студентської молоді, у контексті впровадження педагогіки партнерства в освіті та вихованні, 17 травня 2023 року на педагогічному факультеті ІДГУ за ініціативою професорсько-викладацького складу кафедри музичного та образотворчого мистецтв та Комунального закладу Білгород-Дністровського педагогічного фахового коледжу відбувся вже традиційний захід – круглий стіл «Педагогіка партнерства: музичне й образотворче мистецтво в освіті та вихованні».

Серед учасників круглого столу були як провідні науковці, так і молоді вчені, аспіранти, студенти.

 

З привітальним словом до учасників зустрічі звернувся ректор ІДГУ професор Я.В. Кічук, наголосивши на тому, що однією з головних переваг педагогіки партнерства є можливість збагачувати їхній творчий потенціал і здатність до розв’язання складних проблем, які виникають у сучасному світі. Найкращі побажання успіхів у роботі конференції висловила декан педагогічного факультету ІДГУ професорка Н.В. Кічук, яка наголосила на важливості участі нашого університету у парадигмі спільного наукового простору з іншими вишами та коледжами України, зокрема з КЗ БДПФК; директор КЗ «Білгород-Дністровський педагогічний фаховий коледж» В.М. Герасименко звернувся з побажанням творчої наснаги всім учасникам зустрічі. Заступник директора з виробничої роботи О.М. Виштак висловила думку, що на початку ХХІ століття є необхідність реформування вітчизняної системи освіти з огляду на відповідність її демократичним та гуманістичним цінностям, ефективності та результативності, запитам ринку праці, інтеграції до європейської спільноти тощо; завідувачка кафедри музичного та образотворчого мистецтв ІДГУ, доц. Ж.Є. Сироткіна ознайомила здобувачів КЗ БДПФК з історією та досягненнями кафедри, секретар Приймальної комісії д. філ. І.В. Сараєва оголосила деякі аспекти вступу в ІДГУ 2023р та ін.

 

Результати наукових досліджень у своїх доповідях представили здобувачі обох навчальних закладів: Бесчасна Катерина (КЗ «БДПФК». Розвиток художньо-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку засобами художньої літератури); Петрова Катерина (КЗ «БДПФК». Особливості проведення вокально-хорової роботи на уроках музичного мистецтва з учнями молодшого підліткового віку); Касим Анастасія (ІДГУ. Педагогіка партнерства як дієвий спосіб налагодження співпраці вчителя та батьків із метою поліпшення освітнього процесу); Балабан Кристина (КЗ «БДПФК». Використання моделювання як методу активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ»); Чакир Анастасія (ІДГУ. Творче співробітництво вчителя та учня на уроку мистецтва); Белінська Вікторія (КЗ «БДПФК». Ранкова зустріч, як засіб створення позитивної атмосфери в колективі учнів і стимулу до навчання); Ващук Аліна (КЗ «БДПФК». Здоров’я зберігаючі технології в закладах загальної середньої освіти); Сердюченко Вікторія (ІДГУ. Навчальне співробітництво на уроках музичного мистецтва в закладах середньої освіти); Сівцова Анастасія (ІДГУ. Виховна робота і педагогіка партнерства в галузі музичного мистецтва); Мельник Віта Анатоліївна (викладач КЗ «БДПФК», аспірантка ІДГУ. Організація пізнавально-розвивального середовища закладу дошкільної освіти в умовах воєнного стану). Наприкінці заходу було обговорено творчі доповіді та презентації багатьох здобувачів освіти. Зроблені висновки про те, що у результаті вивчення основних положень педагогіки партнерства здобувачі освіти здобудуть знання про сутність, компоненти та особливості управління педагогічною взаємодією з учнями, батьками, колегами з позицій педагогіки партнерства; оволодіють технологіями налагодження ефективної педагогічної взаємодії з батьківською спільнотою, яка сприятиме продуктивності освітнього процесу в закладі початкової та середньої освіти; набудуть уміння міжособистісних взаємин у комунікації з батьками, колегами та іншими представниками соціальних інституцій, які займаються проблемами навчання, виховання і розвитку особистості.

 

Отже, в рамках проведення ІІ науково-практичного круглого столу, учасникам вдалося обмінятись творчим досвідом і науковими здобутками в галузі педагогіки, культури та мистецтва у вищій та середній школі, визначити нові вектори наукових і прикладних досліджень.

 

Організатори заходу – кафедра музичного та образотворчого мистецтв – висловлюють вдячність академічній спільноті Комунального закладу Білгород-Дністровського педагогічного фахового коледжу за проявлену зацікавленість щодо участі в даному науково-практичному заході та сподіваються на подальшу творчу співпрацю й плідний науковий діалог.

Модераторка заходу: к.пед.н., доц. кафедри музичного та образотворчого мистецтв О.А. Бухнієва.