“Арт-терапія в портфелі”

17 лютого в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті за сприяння професора, ректора Ярослава Кічука пройшов ІІІ Придунайський фестиваль психолого-педагогічних інновацій.
Цільовою аудиторією були освітяни (керівники, методисти, психологи, викладачі, вихователі, соціальні педагоги), студенти педагогічних закладів вищої освіти та небайдужі батьки.

 

У світлі реформування школи, підписання нового Закону «Про освіту» – існує багато дискусій про те, що вчителів треба розвивати, перенавчати. Однак, ми впевнені, що їх треба надихати та досягати високих результатів.
В освіті є багато «білих ворон», які хочуть змінити освіту й тому втілюють інноваційні практики, не чекаючи вказівок згори.

 

Нині в закладах освіти представлені чотири покоління:
бебі-бумери, покоління X, Y і Z. Непорозуміння та конфлікти, що виникають у трикутнику «вихователі — батьки — діти», зумовлені тим, що вони часто належать до різних поколінь.
Наталія Сабліна і Жанна Шинкарьова зауважили, що порозумітися можливо, якщо представники поколінь знатимуть і братимуть до уваги ціннісні орієнтири, умови виховання та особливості одне одного.

 

Останнім часом у освітньому просторі України набирає обертів тренд STEAM-освіти. Що ж це таке? Цікавим є те, що під час STEAM-уроків в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити. Учні ж вчаться вирішувати це практичне завдання шляхом проб і помилок, а не вивчають “суху” теоретичну частину. Дедалі їм стає вчитись по-справжньому цікаво. Як показує досвід, після уроків в STEAM-класах діти ще довго обговорюють між собою набуті знання.

 

Ірина Рудченко провела практикум «Створення презентацій до  уроків» та зазначила, що у всьому світі споcтерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків. Однак, важливо розуміти, що STEАM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань.

 

Геннадій Чепурний провів майстер-клас “Освітня мнемотехніка”, в основі якого є практичне навчання основам технології мнемотехніки та їх практичне використання з метою формування у дітей навичок засвоєння складної для сприймання інформації. Учасники фестивалю отримали технології легкого запам’ятовування та відтворення інформації.
Також говорили про булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Геннадій Чепурний надав відповідь на ряд поставлених питань:

– Як попередити булінг
– Що робити батькам? вчителям?
– Як допомогти дитині – жертві булінгу? та ін.

 

Під час тренінгу створилося неформальне, невимушене спілкування, яке відкрило перед учасниками безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми. Вони були в захваті від методів тренінгу, тому що сам процес навчання стає більш цікавим і  не обтяжливим.

Спікерів фестивалю нагороджено почесними грамотами, а учасники майстер-класів отримали сертифікати.

 

Світлана Кравченко, директор Центру громадянської освіти ІДГУ