Бесіда зі студентами педагогічного факультету про захист прав споживачів

17 жовтня 2017 року в ІДГУ  була проведена інтерактивна бесіда  зі студентами педагогічного факультету на тему: «Захист прав споживачів». Організували зустріч представники Центру громадянської освіти.

Правовій освіті в Україні приділяється велика увага. Питання про захист прав споживачів стає надзвичайно актуальним. Сучасний  ринок вимагає  грамотного, освіченого  споживача, який вміє відстоювати свої інтереси, самостійно знаходити відповіді на численні запитання, працювати з різними джерелами інформації.

Метою зустрічі стало ознайомлення студентів із Законом України «Про захист прав споживачів», а також формування активної життєвої позиції і грамотної  споживчої поведінки, виховання в студентської молоді культуру споживача, формування вміння відстоювати свою думку.

Гостем стала головний фахівець спеціального відділу правопросвітництва Ізмаїльського місцевого  центру  з надання безоплатної вторинної правової допомоги Анастасія Грекова. Вона розповіла студентам про  нормативно-правову базу захисту прав споживачів. Зазначила, що небагато громадян України знають свої права споживачів. Вони звертаються по допомогу у відповідні організації і навіть не уявляють, як можна відстояти свої права. У ст. 42 Конституції України проголошено: «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю та безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів». Основні права та обов’язки споживачів закріплені у Законі України «Про захист прав споживачів». Знання прав споживачів – умова ефективного досудового захисту.

«Нам і нашим близьким постійно доводиться купувати продукти харчування та інші товари у магазині, на ринку; здавати одяг або взуття в ремонт; користуватися водою, електроенергією, домашнім телефоном; їздити на громадському транспорті; відпочивати за кордоном; користуватися послугами перукарень та хімчисток; брати напрокат необхідні предмети. В усіх випадках ми виступаємо як споживачі товарів, робіт та послуг. На жаль, товари не завжди бувають якісними, а продавці ввічливими. Кожен по-різному намагається вирішити проблеми, що виникають у зв’язку з цим. Але не кожен громадянин України знає, що захист прав споживачів, згідно із законодавством – це відповідальність держави», – зазначила Світлана Кравченко (фахівець Центру громадянської освіти).

Студенти ставили запитання, ділились проблемами, з якими їм довелось зіткнутися. Бесіда була цікавою та корисною.

На останок Анастасія Грекова подякувала  студентам за плідну співпрацю. Вона залишила візитну картку, де вказано номер телефону гарячої лінії із захисту прав споживачів та контакти  Ізмаїльського місцевого  центру  з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Маємо надію, що  правова допомога не знадобиться нашим студентам і вони завжди будуть купувати тільки якісний товар на українському ринку.

Світлана Кравченко,
фахівець центру громадянської освіти ІДГУ