Тиждень психології в ІДГУ

В Ізмаїльському державному гуманітарному університеті на факультеті української філології та соціальних наук  пройшов Тиждень психології, метою якого було підвищення психологічної компетентності студентів, рівня довіри між учасниками освітнього процесу, а також сприяння розвитку їх особистості. Щорічні заходи, організовані спільними зусиллями викладачів кафедри загальної та практичної психології і студентів – майбутніх психологів  (І – V курсів), вже стали доброю традицією для нашого університету. Заявлених у цьому році заходів стало набагато більше.

Серед тижневих заходів стартапом став тренінговий марафон, тобто ряд ігрових психологічних тренінгів, що були проведені психологами другого і третього курсів для студентів різних факультетів з урахуванням їх спеціалізації.

Однією з яскравіших акцій була «Метелик мрії», в ході якої студентам на великому плакаті у формі метелика пропонувалося написати свої мрії. Відзначимо, що метелик обрано не випадково, адже він є символом душі, відродження, гармонії, благополуччя. На Сході вважають, що побачити у себе вдома метелика – на щастя. Давня легенда говорить: своє бажання треба так тихо прошепотіти метелику, щоб для всіх земних істот воно залишилося таємницею, і відпустити його. Метелики не вміють говорити, тому на своїх крильцях вони доставлять прохання прямо на небеса, і бажання обов’язково збудеться.

Головним заходом Тижня психології стало проведення круглого столу  «Актуальні проблеми загальної та практичної психології», в рамках якого відбулося обговорення наукових доробок учасників проблемних груп. З вітальним словом на відкритті круглого столу виступили проректор з науково-педагогічної роботи доктор історичних наук, професор Л.Ф.Циганенко, перший проректор кандидат філологічних наук, доцент Н.М.Кольцун, декан факультету української філології та соціальних наук кандидат історичних наук, доцент Л.В.Чорна.

На кафедрі загальної та практичної психології працюють дві проблемні групи. Першу із них «Проблема формування полікультурної особистості в закладах освіти» (керівник – викладач Л.О. Прокоф’єва) представляли Корся В. (ФУФСН, 21 група) з доповіддю «Інтолерантність як проблема полікультурного населення Подунав’я»; Рошкан Р. (ФУФСН, 31 група) з доповіддю «Полікультурна освіта як невід’ємна частина підготовки курсантів морських навчальних закладів».

Особливо слід відзначити, що Корся В. зі своїми науковими напрацюваннями під керівництвом Л.О. Прокоф’євої взяла участь у ІІ Міжнародній студентській конференції «Геополітика. Історія та населення Східної Європи. Нові напрями досліджень у галузі  соціальних, гуманітарних і політичних наук» на базі Галацького університету «Дунеря де Жос» (Румунія).

Другу проблемну групу «Новітні психотехнології» (керівник – С.П.Жоха) представляли М. Чернобай (ФУФСН, 31 група) з доповіддю «Техніки гештальттерапії у роботі практикуючого психолога»; Е. Волошина (ФУФСН, 31 група) з доповіддю «Робота зі сновидіннями у класичному психоаналізі»; О.Урсол (ФУФСН, 31 група) з доповіддю «Арттерапія у сучасному психологічному просторі»; О.Фурніка (ФУФСН, 21 група) з доповіддю «Робота практичного психолога із захисними механізмами дітей»; А. Андріянов (педагогічний факультет, 11 група) з доповіддю про участь у Всеукраїнській олімпіаді з психології у м. Одеса.

Крім того, на круглому столі виступили зі своїми науковими доробками студент V курсу В. Хитров – «Групова згуртованість» (керівник – доц. О.А.Васильєва) та студентка ІV курсу К. Мартинюк – «Креативність як чинник розвитку професійно-комунікативних здібностей майбутніх психологів» (керівник – доц. І.С. Мазоха).

Завершилося засідання круглого столу в ліричній формі. Студенти 31 групи В. Васильєва, М. Решетникова, С. Савченко представили авторські вірші, які торкнулися душі кожного.

Упродовж усього Тижня психології студентами і викладачами кафедри загальної та практичної психології було реалізовано ряд профорієнтаційних заходів у м. Ізмаїл та м. Болград.

Проведення Тижня психології вийшло ніби «двошаровим», що містить фігуру і фон. Фігури – центральні заходи дня, а фоном виступили «наскрізні» форми роботи, наприклад, психологічні газети, оформлення аудиторій та холів поверхів.

Л.О. Прокоф’єва, викладач кафедри
загальної та практичної психології;
Фото: О.Проданова, М.Решетнікова