Вже доброю традицією в нашому виші стало проведення гостьових лекцій! Дійсно, такий вид діяльності сприяє налагодженню співробітництва між закладами та комунікації науковців, здобувачів вищої освіти та викладачів.
Так, на засадах міжвишівської співпраці 27 листопада 2024 року в рамках вивчення навчального курсу «Інклюзивна освіта» для здобувачів Ізмаїльського державного гуманітарного університету (спеціальностей: 012 Дошкільна освіта, 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 014.15 Середня освіта (Природничі науки), 017 Фізична культура і спорт)27.
У статусі гостьового лектора виступила доктор філософії, доцент факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка, Турко Богданна Богданівна.
Принагідно зауважимо на тому, що лекторка не лише професійно займається питанням вивчення міжнародного досвіду інклюзивної освіти, а й має практичний досвід роботи з дітьми з розладами аутичного спектра.
Слухачі дізналися про характерні прояви розладів аутичного спектра, комплексний підхід щодо організації навчання і виховання дітей з різними стартовими можливостями на різних щаблях освітньої вертикалі, особливості організації окремих аспектів навчальної роботи з дітьми з РАС, а також практичні поради щодо взаємодії з батьками як запоруки ефективності роботи з дитиною з особливими освітніми потребами.
Також, аналізуючи стан інклюзивної освіти, Богданна Богданівна акцентувала увагу присутніх на особливості включення дітей з аутизмом в масову освітню систему в дошкільному і в шкільному віці, що може мати значний вплив на їх розвиток, зокрема, підвищення рівня мовних і комунікативних навичок, а також навичок соціалізації та інтелектуального рівня. Наявний матеріал доповнювався цікавою, змістовною мультимедійною презентацією.
Після лекції розгорнулася жвава дискусія й рефлексія за участі як викладачів, так і студентів. Так, активність здобувачів вищої освіти, їхня зацікавленість виявилась в низки питань щодо наявних проблем формування комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку з розладами аутистичного спектра; специфіки комунікації зі здобувачами освіти з особливими освітніми потребами в класах з інклюзивним навчанням в ЗЗСО; практичної спрямованості ерготерапії в роботі з дітьми з РАС; змісту педагогічної роботи з батьками дітей з ООП.
З приємністю зазначимо, що зустріч стала не лише джерелом нових знань для студентів, але й, по суті, посіла наступний етап у професійному становленні майбутніх фахівців.
Спільнота ІДГУ висловлює вдячність Богданні Богданівні за змістовну та корисну зустріч. Маємо сподівання на подальше співробітництво, адже така взаємодія покращує рівень підготовки майбутніх фахівців.
Гарант освітньої програми
Середня освіта: біологія та здоров’я людини
кандидат педагогічних наук, доцент Граматик Н.В.