Енергоефективність як частина національно-патріотичного виховання

3 травня 2017 року в ІДГУ за сприяння Центру громадянської освіти відбулася зустріч з представником Громадянської Мережі ОПОРА Наталією Висіканець та громадським активістом Світланою Гудь на тему «Енергоефективність як частина національно-патріотичного виховання при формуванні свідомого ставлення до енергоресурсів».

На зустрічі були присутні представники навчальних закладів Ізмаїла: Тамара Гуменникова, директор Придунайської філії МАУП, Наталя Костусева, директор ІВПУ КДАВТ, Наталя Свищ, заступник директора з ВР ІТМЕСГ, Ірина Димаренко, інженер з охорони праці ІВПУ КДАВ, Дмитро Вєлєв, заступник директора з адміністративно-господарської діяльності Ізмаїльського медичного училища, Валерій Плетеньов, відповідальний за ОП ІЦПТО, представники Центру громадянської освіти ІДГУ Марина Лапшина, Світлана Кравченко, Микола Каплієнко, помічник ректора ІДГУ.

Під час зустрічі обговорювалися такі питання: поняття патріотичного виховання молоді та його значення; особливості створення Стратегії НП виховання в Чернігові та використання засад ПДСЕР; пошук спектрів інформаційної роботи; аналіз того, що вже відбувається, та що можна зробити; яка аудиторія має бути залучена; визначення очікуваних результатів.

Наталія Висіканець зауважила, що виховання почуття патріотизму включає розвиток любові до Батьківщини, національної самосвідомості та гідності; дбайливе ставлення до рідної мови, культури, традицій; відповідальність за природу рідної країни; потребу зробити свій внесок у долю країни, не тільки культурний, але й зберегти ресурси для гідного життя наступних поколінь.

Тема енергоефективності та збереження ресурсів завжди є актуальною, а враховуючи місячні комунальні платежі – ще й на часі. Як зазначили викладачі, сучасна молодь є більш прагматичною та свідомою. Саме тому важливо аргументовано та на практиці пояснювати способи і методи енергоефективності, відпрацьовувати навички дбайливого ставлення до енергетичних ресурсів.

Крім того, дуже важливо пояснювати студентам, чому національно-патріотичне виховання має включати в себе свідоме ставлення до енергоресурсів, що і хто сприятиме вихованню культури енергозбереження та ефективного використання ресурсів серед молоді та учнів.

Розривати поняття «національно-патріотичне виховання» та «основи енергоефективності» не можна. Учасники зустрічі говорили і про практичне втілення такого підходу до навчання. «Економія енергоресурсів є нормальною практикою всіх європейських держав. Зміна свідомості – завжди тривалий і важкий шлях. Суспільні звички формуються поколіннями», –зауважила Тамара Гуменникова.

В результаті дискусії учасники дійшли висновку, що необхідно обмінюватися досвідом та методиками виховання ощадливого та свідомого ставлення до енергоресурсів, а також створити комунікативний майданчик для обміну. Учасникам було запропоновано роздавальний матеріал з теми енергозбереження.