Вплив сучасних ЗМІ на світогляд людини

3 грудня в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті за підтримки Проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» в рамках проєкту «Педагогіка партнерства: практики доброчесності» пройшов Всеукраїнський семінар-тренінг «Вплив сучасних ЗМІ на світогляд людини».
Організатори: Центр громадянської освіти ІДГУ
Модератором став головний редактор The Izmail Times Юрій Берлінський.

 

Учасники:
1. Студенти ІДГУ,
2. Ліцеїсти ІВМЛ,
3. Студенти ІАК,
4. Учні ІЦПТО,
5. Учні ІВПУ.

 

Семінар складався з двох частин:

1.Ознайомлення з “ньюсмейкінгом” написання та розміщення цікавих статей у блозі сайту.

2.Створення прес-релізу та вміння перевіряти факти, розпізнавати фейк (фактчекінг).

 

Україна зараз надзвичайно цікава як інформаційне поле.
Впровадження нових комунікаційних та інформаційних технологій впливає на суспільство, змінює соціальні практики, формує нові шляхи комунікативної взаємодії, впливає на соціальні групи і індивідів.
Людина початку 21 століття практично постійно у мас-медійному полі черпає зі ЗМІ більшу частину інформації, використовує ії у повсякденні.
Найбільша структурна проблема в тому, що більш ніж для 80% населення основним джерелом новин залишається телебачення. Такий медійний розклад формує пекельну кашу в голові у середньостатистичного українського громадянина.
Унікальний та корисний контент високо цінується пошуковими системами, тому створення новин, статей, оглядів, прес-релізів дуже важливий аспект для просування будь-якого сайту. Юрій Берлінський розказав про сайт, на якому можна побачити карту з інтернет-проєктами, що займаються фактчекінгом – зараз у світі спостерігається сплеск появи таких медіа.

 

Учасникам була надана стандартна структура новинних статей:

Привабливий заголовок.
Цікавий перший абзац (Що? Де? Коли? Чому? Як? Хто?).
Тіло статті (опис і деталізація).
Передісторія (події з минулого, які визначили значущість новини).
Можливий розвиток подій в майбутньому.
Додаткова інформація.

 

За зразком команди освітніх закладів зі своїми кураторами створювали та презентували прес-реліз останнього заходу, в якому вони взяли участь.

Студенти дізналися, що емоційно забарвлені новини дуже швидко поширюються в інтернеті, що змінилося у фактчекінгу за останній рік. Модератор ознайомив студентів з функціями перевірки фактів у пошуковиках, алгоритмом перевірки інформації у Facebook.
Цікаво було дізнатися про робото-фактчекерів, революційний інструмент fighthoax.com. Обіцяють, що він буде шукати фейки без допомоги людини на основі вже відомих фактчеків.

ЗМІ не лише виконують інформативну функцію, але пропагують ідеї, погляди, вчення, політичні програми і беруть, таким чином, участь у соціальному управлінні. Шляхом формування громадської думки, вироблення певних установок, вони спонукають людину до тих чи інших вчинків.
Далеко не кожна людина має талант відділяти зерна від полови в тій інформації, що їй пропонують. Можливість реалізовувати вплив на населення через ЗМІ мають перш за все представники владних структур.
Єдиним виходом є критичне ставлення до інформації, що до нас надходить, та вміле її використання.

Світлана Кравченко, директор Центру громадянської освіти ІДГУ