Як ефективно навчати української мови і літератури сучасного школяра?

На це питання шукали відповідь 18 квітня в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті, в стінах якого відбувся науково-практичний семінар «Впровадження інноваційних технологій в практику навчання  української мови та літератури в закладах середньої освіти», що зібрав в одній аудиторії задля обміну досвідом і знаннями учителів міста й району та професорсько-викладацький філологічний колектив ІДГУ. Захід ініційовано кафедрою української мови і літератури, модератором виступила кандидат педагогічних наук, доцент Мельникова Р. М.

 

З вітальним словом до присутніх звернулася проректор з науково-педагогічної роботи проф. Циганенко Л. Ф., яка відзначила традиційність таких важливих заходів в університеті та побажала плідної роботи учасникам семінару. Декан факультету української філології та соціальних наук доц. Чорна Л. В. подякувала викладачам кафедри за організацію і можливість вкотре долучитися до обговорення актуальних проблем викладання гуманітарних дисциплін. Завідувач кафедри української мови і літератури д. філол. н. Колесников А. О. наголосив на значущості співпраці практиків викладання української мови і літератури (вчителів міста та районів) з профільною кафедрою та недавно створеним в ІДГУ Центром української мови і культури з метою більш ефективної роботи щодо підвищення рівня знань учнів з української філології, висвітлив перспективні напрямки спільної діяльності, зокрема з огляду на специфіку нашого багатомовного краю.

 

У роботі семінару взяли участь близько 50 осіб. Серед них: викладачі вищої школи (проф. Райбедюк Г. Б., доц. Погорєлова А. Д., доц. Соколова А. В., доц. Делюсто М. С. та ін.), представники адміністрації та вчителі шкіл міста Ізмаїл (Цибулько Т. М., директор, вчитель української мови і літератури, ЗОШ №2 І-ІІІ ступенів; Філатова Г. В., заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель української мови і літератури, ЗОШ №8 І-ІІІ ступенів; Гончаренко А. Г., вчитель української мови і літератури, ЗОШ №2 І-ІІІ ступенів; Петрова Г. О., вчитель української мови і літератури, ЗОШ №4 І-ІІІ ступенів та ін.), Ізмаїльського та Болградського районів (с. Саф’яни, с. Нова Некрасівка, с. Комишівка, с. Криничне тощо), магістранти (Коваль М., Усатенко І., Дундукова Н., Чорна Т. та ін.) і студенти (Дюкарєва К., Генова О., Титаренко В., Гажа Т. та ін.) ІДГУ.

 

З-поміж широкого кола порушених у науковому діалозі проблем були: «Використання технології розвитку критичного мислення на уроках української мови та літератури»; «Особливості використання проектних технологій на уроках літератури рідного краю»; «Особливості навчання української мови в полілінгвальному середовищі»; «Теоретико-методична модель шкільного аналізу ліричних творів на уроках української літератури в основній і старшій школі», «Використання сервісу Learning Apps.org при вивченні синтаксису», «Застосування методів і прийомів особистісно-зорієнтованого навчання під час вивчення відокремлених членів речення у 8 класі»; «Інформаційно-комунікативні технології на уроках української мови і літератури» тощо.

 

Усі учасники отримали сертифікати, а присутні вчителі – ще й найновіші методичні та наукові видання для власного користування і в шкільні бібліотеки.

У добру путь, носії українського слова!!!

Доц. Делюсто М. С.