Виховання у студентів економічної культури

У сучасних умовах трансформації економічної системи України та необхідності прискорення соціально-економічного розвитку гостро постає проблема забезпечення високого рівня економічної компетентності молодого покоління.

08 листопада  у затишних стінах  Центру  громадянської освіти ІДГУ  був проведений  брейнстормінг «Еволюція грошей».

 

Мета: ознайомити студентів з основними елементами грошової культури, обговорити питання моралі, що пов`язані з використанням грошей, пояснити роль грошей у повсякденному житті та їхню необхідність, сприяти формуванню моральної позиції у вирішенні грошових питань, формувати економічне мислення студентів і культуру поводження з грішми.

 

До присутніх звернулась Наталія Будзило, директор ЦГО, яка наголосила, що фінанси, як і інші складові економічної системи, удосконалюються і прогресують. Це відбувається в умовах глобалізації, поширення ІТ-технологій та загальної комп’ютеризації. У зв’язку з цим з’являються нові фінансові інструменти та форми взаємодії між людьми.

Учасники підготували  презентації з тем:«Історія  українських грошей», «Види та функції грошей», «Функціонування криптовалют в Україні (на прикладі біткоїнів)».

 

Фахівець ЦГО Наталія Рябова розповила  присутнім, що світ грошей  різноманітний, де зустрічаються  дивні,  незвичайні і просто дуже  красиві  грошові банкноти та монети: «Гроші, якими ми користуємося сьогодні, пройшли тривалий період еволюційного розвитку. Із часом навіть найпримітивніші цивілізації в найвіддаленіших куточках Землі створили власні види грошей. Національна  валюта кожної держави є своєрідним гарантом стабільності в суспільстві».

 

Світлана Кравченко, фахівець ЦГО, донесла присутнім інформацію про появу електронних грошей: «Криптовалюти – це великий технологічний прорив, що не оминув і нашу країну.  Активний розвиток криптовалют в Україні розпочався після різкого падіння курсу гривні, у 2014 році. З того часу сталося багато подій: криптовалюти встигли назвати сурогатом, відкрили біржу криптовалют, створили організацію, яка їх досліджує, встановили термінали для обміну криптовалют на фіатні гроші. Але навіть сьогодні більшість країн, і в тому числі й Україна, не знають, як реагувати на нові «цифрові гроші», який статус їм надати та яким чином їх регулювати».

 

Студентам було запропоновано скласти кластер з теми, розгадати кросворди, розповісти цікаву історію про гроші та відповісти на питання вікторини.

Французький письменник Жан Лабрюйєр колись сказав: «Багатству деяких людей не варто заздрити: вони нажили його такою ціною, яка нам не по кишені, – вони пожертвували заради нього спокоєм, здоров`ям, честю, совістю. Це занадто дорого». Прислухаймося до цих мудрих слів. Дійсно, душа людини, яка вважає гроші єдиним мірилом усіх життєвих цінностей, зубожіла. І ніякі матеріальні блага не прикриють духовне жебрацтво.

 

Економічне виховання в навчальному закладі спрямоване на формування висококваліфіковано­го фахівця, людини яка вміє бути господарем своєї долі, здатна об’єктивно оцінювати своє становище в суспільстві, свої вчинки й дії з погляду економічної доцільності та ре­зультативності.

Такі заходи формують у студентської  молоді економічну культуру, як частину загальної культури  сучасної людини.

Світлана Кравченко, фахівець Центру громадянської освіти