У сучасних умовах трансформації економічної системи України та необхідності прискорення соціально-економічного розвитку гостро постає проблема забезпечення високого рівня економічної компетентності молодого покоління.
08 листопада у затишних стінах Центру громадянської освіти ІДГУ був проведений брейнстормінг «Еволюція грошей».
Мета: ознайомити студентів з основними елементами грошової культури, обговорити питання моралі, що пов`язані з використанням грошей, пояснити роль грошей у повсякденному житті та їхню необхідність, сприяти формуванню моральної позиції у вирішенні грошових питань, формувати економічне мислення студентів і культуру поводження з грішми.
До присутніх звернулась Наталія Будзило, директор ЦГО, яка наголосила, що фінанси, як і інші складові економічної системи, удосконалюються і прогресують. Це відбувається в умовах глобалізації, поширення ІТ-технологій та загальної комп’ютеризації. У зв’язку з цим з’являються нові фінансові інструменти та форми взаємодії між людьми.
Учасники підготували презентації з тем:«Історія українських грошей», «Види та функції грошей», «Функціонування криптовалют в Україні (на прикладі біткоїнів)».
Фахівець ЦГО Наталія Рябова розповила присутнім, що світ грошей різноманітний, де зустрічаються дивні, незвичайні і просто дуже красиві грошові банкноти та монети: «Гроші, якими ми користуємося сьогодні, пройшли тривалий період еволюційного розвитку. Із часом навіть найпримітивніші цивілізації в найвіддаленіших куточках Землі створили власні види грошей. Національна валюта кожної держави є своєрідним гарантом стабільності в суспільстві».
Світлана Кравченко, фахівець ЦГО, донесла присутнім інформацію про появу електронних грошей: «Криптовалюти – це великий технологічний прорив, що не оминув і нашу країну. Активний розвиток криптовалют в Україні розпочався після різкого падіння курсу гривні, у 2014 році. З того часу сталося багато подій: криптовалюти встигли назвати сурогатом, відкрили біржу криптовалют, створили організацію, яка їх досліджує, встановили термінали для обміну криптовалют на фіатні гроші. Але навіть сьогодні більшість країн, і в тому числі й Україна, не знають, як реагувати на нові «цифрові гроші», який статус їм надати та яким чином їх регулювати».
Студентам було запропоновано скласти кластер з теми, розгадати кросворди, розповісти цікаву історію про гроші та відповісти на питання вікторини.
Французький письменник Жан Лабрюйєр колись сказав: «Багатству деяких людей не варто заздрити: вони нажили його такою ціною, яка нам не по кишені, – вони пожертвували заради нього спокоєм, здоров`ям, честю, совістю. Це занадто дорого». Прислухаймося до цих мудрих слів. Дійсно, душа людини, яка вважає гроші єдиним мірилом усіх життєвих цінностей, зубожіла. І ніякі матеріальні блага не прикриють духовне жебрацтво.
Економічне виховання в навчальному закладі спрямоване на формування висококваліфікованого фахівця, людини яка вміє бути господарем своєї долі, здатна об’єктивно оцінювати своє становище в суспільстві, свої вчинки й дії з погляду економічної доцільності та результативності.
Такі заходи формують у студентської молоді економічну культуру, як частину загальної культури сучасної людини.
Світлана Кравченко, фахівець Центру громадянської освіти